STJERNER & KRYSTALLER

Da jeg var i Stockholm i Juli, og var på butikken der jeg bl.a ble  aurafotografert (innlegg 27/7), kjøpte jeg med meg noen steiner.  Jeg har alltid vært betatt av alle slags stein og har kjøpt med meg før når jeg har vært på reise. Små steiner som jeg har syntes var fine og gode å holde i hånden. Jeg har lenge hatt et lite utvalg på nattbordet, bare fordi jeg synes de er fine.  Jeg har vel alltid visst at steiner og krystaller brukes i det alternative miljøet, men det er først nå jeg kjenner at jeg vil vite litt mer om det. 

Da jeg kom hjem fra Stockholm, hadde jeg fått med en liten huskelapp over hva de ulike steinene jeg hadde kjøpt het, og jeg søkte litt tilfeldig på nettet, av ren nysgjerrighet.

Jeg kom hermed over en bok av Marianne Solberg Behn, som heter stjerner og krystaller . Jeg ble nysgjerrig, og bestillte den. Hentet den i dag, og har bare så vidt sett litt i den. Den har mange utrolig flotte bilder, og jeg skal nok studere den nøye. 

Tilbake til Stockholm: Jeg kjøpte noen steiner, den ene jeg valgte var en AMETYST.  Om den kan jeg si: Den er en god drømmestein, forbedrer søvn, reduserer mareritt, beroligende, gir beskyttelse, styrker, indre fred. 

I M. Behn sin bok står det Bl.a om Ametyst:

Tilstander som kan forbedres og lindres med Ametyst er : A: Hodepine- kan komme av stress og for sterk selvkritikk.  B: Søvnløshet- kan komme av for mye press. 

C: Anspenthet: kan komme av liten evne til å roe ned.  D: Den styrker flyten og livskraften.    E: Den virker rensende og avstressende.   F: Styrker tro og tilit

G: Demper uro   H: Virker beskyttende. 

Dette må vel være en bra stein vel ? 


Dette er en Flowerametyst. Er den ikke vakker?

Bildene er hentet fra boken til Marianne Solberg Behn

 

8 kommentarer
    1. Den steinen hørtes ut som litt av et kupp, og jeg kunne visst trenge en jeg også av og til. Jeg vet en butikk her i nærheten, fyker dit så fort jeg har anledning 🙂 Mye av de tingene som gjelder mange av oss, så kunne være godt å få noe som fjernet litt stress etc. Skal kjøpe jeg også 🙂

    2. Jeg har også noen steiner. Jeg synes de er vakre, og jeg er også litt alternativ av meg. Har ikke sett innlegget om aurafotograferinga. Skal ta et tilbakeblikk senere i dag!:)

    3. frodith: Ja, jeg har absolutt tro på det , jeg. og når det også er fint å se på ,så hvorfor ikke.
      Jeg tenker gå inn på en nettside og bestille endel steiner, det kommer vel til å bli litt steinmas etterhvert på meg…:)

    4. karidansen: Ja, jeg tror at det har noe for seg, og uansett så er de vakre å se på, så det blir litt steinkjøping på meg etterhvert. ….:)

    5. BforB: Å ja, så klart jeg prøver, nysgjerrig som jeg er…..:) Og det blir nok litt steinprat på meg også etterhvert her inne…:)

    6. Spennende dette her. Og den steinen der høres absolutt ut til å være noe for meg også. Men så er spørsmålet: Hvordan skal den “brukes” for å oppnå en sånn gunstig effekt? Holder det å bare ha den i hus? Jeg gleder meg til mer steinprat jeg 😀

    7. Eva: Ja, det blir litt steinprat etterhvert… DEt står i denne boken jeg har kjøpt at du kan bruke den på forskjellige måter: Du kan bl.a gni den i tinningene om du har spenningshodepine, legge den under hodeputen så den forbedrer søvnen din. Kommer mer, for jeg er helt i starten. Jeg kjøpte et anheng av Ametyst i Stockholm, har levert det inn ril en gullsmed i dag for å få et skikkelig kjede på det. Men jeg har tenkt å bestille flere Ametyst steiner, jeg vil ha de litt liggende rundt meg , på lysfat f.eks. og holde de i hånden min innimellom. Marianne Behn bruker jo steiner og krystaller i arbeidet sitt, så det er jo også en mulighet for å bruke de terapeutisk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg