ANDERS GULROTKAKE

Til vanlig så liker jeg å spise glutenfritt, men når jeg baker innrømmer jeg at jeg bruker hvetemel. Så spiser jeg ikke kaker og sånn hver dag da..                                                         
Denne gulrotkakeoppskriften fikk jeg hos en svensk kokk, Anders. Den er veldig enkel å lage og blir aldri mislykket. Bare om du brenner den.

2 egg, 2 dl sukker vispes til eggedosis. (Visp noen minutter så det blir en fin og god eggedosis.)   2 dl hvetemel(sikt alltid hvetemel til all slags bakst),  2 ts kanel,                       1 ts bakepulver, 1/2 ts natron, 1 ts. vaniljesukker.( Blandes i. )  1 dl matolje(-hell den i røren litt etter litt og visp godt).   3 dl gulrøtter(røres inn til slutt).

Stekes 150 grader i 45-50 minutter. (passer fint i 24 cm rund form).

KREM: 150 gr. Philadelfiaost, 50 gr smør, 3 dl melis, 1 ts. vaniljesukker, litt sitron, ca 1 ss. Blandes sammen og ha på avkjølt kake.

3 kommentarer
    1. Så og hørtes veldig god ut :)…jeg baker som regel med hvetemel jeg, bortsett fra om jeg skal servere til ei venninne med glutenallergi….Veldig lenge siden jeg har bakt gulrotkake…så takk for tips 🙂 Fin kveld til deg 🙂

    2. annebe: sorrry, treig å svare, går av og til litt fort i svingene..denne kaken baker jeg ofte, fordi den er så lett å få til, men jeg skal jammen prøve å lage den med glutenfritt mel, hmm…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg