Reneste Fort Knox…

 

I hjemmet mitt har mor laget til det reneste Fort knox om nettene…

Er bare å glemme å komme seg inn, for dørene er solide og finurlig låst.

Skal jeg på kjøkkenet om natten- vi har jo litt ulike døgnrytmer-, og kjøkken har jeg ikke her i kjelleretasjen, ja da kan jeg bare glemme det om hun har lagt seg…

Hun låser nemlig døren til trappeoppgangen inne.

Vi  har en avtale på at hun  ikke skal gjøre det de nettene jeg er hjemme, men det skjer likevel…

Jeg kan jo gå ut og prøve utedøren, men nei, den har hun forsvarlig låst og de to nøklene vi har til den, har  jeg ingen av…

Den ene hun har , er gjemt inne et sted…

og den andre er gjemt hos naboen…

Så her en kveld jeg fikk lyst på noe i kjøleskapet rett etter å ha sagt godnatt, var det lukket og låst, men jeg fikk fatt i henne på mob. Hun ler godt og bedyrer at det ikke var meningen å låse når jeg var hjemme.

Jeg spør hvordan noen, f.eks fra helsevesenet skal komme seg inn og hjelpe henne om hun trenger det noen gang.

Må jeg eller andre gå til naboen og prøve å vekke de nattestider?

Da kan det hvertfall ta tid å få hjelp…

Hun mener det er ikke så farlig, og ler av nervøsiteten min…

vi kan  bare kan la henne ligge… Galgenhumoren er der alltid…

Nei, jeg må få ordnet med en nøkkel til døren oppe, tror det er den greieste løsningen…

 

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg