V V K (2)

Ferie kan være blant annet denne utsikten….

og denne. Selv om Bergen var,  og fremdeles er,  “bedøvet” av varme og sol, så hadde jeg garantert ikke gjort dette:

Lagt på en solseng og kikket på palmer og lest bøker i timesvis en uke……

Hjemme hadde jeg nok hatt tid, men ikke ro,

til å lese. jeg trenger å være i lesemodus når jeg tar frem en bok.

Disse tre bøkene var det jeg lå under palmene og hadde glede av i uken på Kypros:

 

Gode bøker alle tre. jeg likte aller best den første, kanskje fordi handlingen var lagt til Kypros…, og fordi forfatteren av boken er den som har skrevet/skriver De syv søstre-en fabelaktig god bokserie.

Man spiser og drikker godt på Kypros.

Fersk presset appelsinjuice var vår daglige følge til lunsj.

og maten, som også er en del av feriedagene , var det ingenting å si på.

Mer enn nok å velge mellom fordi om man ikke spiser kjøttmat…..

Et tips er å prøve Meze. En hel haug med ulike småretter. Min søster og jeg ville prøve det en kveld, men hun ville ikke ha fisk, jeg spiser ikke kjøtt, og vi prøvde på flere restauranter å få Meze med halvparten av hver. Det gikk ikke, og resultatet fot meg ble en to-retters meny der jeg spiste så mye at jeg imponerte servitøren, men ble så mett at jeg ikke turte ta en sovetablett engang da jeg skulle legge meg……Og ja, det går an å bli så mett……:)

Det var forresten på dette stedet. Man spiser mye, god og billig mat på spisesteder med lokal mat. 

Kyprostur i mai har herved blitt til et fint og varmt minne. Godt med en slik friuke når man skal jobbe det meste av sommeren……

Dessuten anbefaler jeg både voksne, og familier med barn å dra til Fig Tree.  Fine omgivelser, ryddig og rent, nydelige og rene strender og garantert god mat for alle. og i mai- svært rolig tross mye folk.

Tar med en mens-jeg-venter-på -ut-å-spise-middag-selfie.

 

9 kommentarer
    1. Ferie er nå deilig uansett vær her hjemme, selv om vi nå har hatt sol lenge så ligger jeg ikke ute og soler meg når jeg har ledig tid. Sitter heller ute og nyter sommerkveldene, og på jobb har vi oppsøkt skyggen med barna. De trenger ikke å være i solen hele dagen fordi om de voksne ønsker det. Og på jobb er vi for barna! Kos deg her hjemme med fortsatt fine dager.
      Det ser nå veldig fristende og deilig ut med alle de fine feriebildene da, om ca 4 uker er det min tur 🙂

    2. margarites: Ja, det har du rett i.Jeg liker å holde meg i solen, nesten så jeg ikke kan få nok…:)
      Synes det høres riktig ut å holde seg i skyggen med barna….
      Ja, var veldig deilig med en sydentur i mai. Sen sommerferie på deg også da….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg