MIDT-I-MELLOM-DAGER

På midt-i-mellom-dager  (les: dagene mellom nattevakter) skjer det svært lite kan man si…..

Da er det mest soljakt det går i når den viser seg her. Og akkurat det har jeg ikke noe å utsette på , for solen har tittet frem hver dag i det siste, bare så synd at jeg har jobbet så mye og sovet bort de korte dagene…

Når jeg står opp utpå ettermiddagen er det kun kaffi som gjelder. Etter at kaffitrakteren er i gang, legger jeg litt ekstra nøtter ut til  fuglene , tar med meg min morgen-kaffe-mat, dette:

Setter meg i sofaen under et pledd og med tykke labber og morgenkåpe på (jeg har ikke noen å ta hensyn til, så hvorfor ikke, ingenting er som rolige oppvåkninger….)

Så drar jeg frem den lille kikkerten min….

og kikker på småfuglene på fuglebrettet utenfor.

Føler meg litt som en eksentrisk gammel dame da, og flirer litt for meg selv fordi jeg sikkert ser litt komisk ut, men

Hvorfor ikke?……

Så flytter jeg meg etter hvor solen er , drar med meg en stol og kaffekoppen.

Slik våkner jeg til live.

Det har ikke alltid vært slik. Jeg har også hatt hektiske morgener med “blodsmak i kjeften” og 4 barn som skulle avgårde…

Alt til sin tid, og nå har jeg tid til dette. Om morgenen. På ettermiddagen….

 

9 kommentarer
    1. Så bra du kan ta det rolig og kose deg innimellom jobbvakter, som sikkert kan være krevende.. Ser i alle fall kos ut på bildene <3

    2. Dette hørtes ut som en perfekt måte å la kroppen våkne på… Liker den varianten, og skulle gjerne ha brukt den. Er bare litt lite sol her i Oslo om dagen, for her daler søte små snøfnugg ned dagen lang!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg