JEG ØNSKER MEG……

Bildet er fra hagen til min datter

TRor du jeg kan få en slik dukke, sa mitt barnebarn og pekte på en jentedukke med lyst langt hår. Dette var da han til min overraskelse hadde funnet frem en bok han hadde fått, som handlet om den situasjonen han var i nå. Den handlet om en jente på 3 år som skulle bli storesøster. Han som skal bli storebror i september er egentlig IKKE interessert i å snakke så mye om dette, han finner lett et annet tema når jeg prøver å snakke med han om det. Jeg aner at det kan bli noen sjalusikvaler utover høsten, og det blir interessant, for jeg hadde aldri det med mine barn . Den eldste var nesten 6 år da jeg fikk nr. 2 . Og de tre minste fikk jeg på tre år. Defor var jeg spart for det med sjalusi. Men en babydukke med lyst hår kjøper mormor gjerne om han ønsker seg det…..

Jeg , jeg ønsker meg en “ny” katt, eller kanskje ingen katt. For i dag, da jeg hadde hentet svensken (min yngste datter) på flyplassen, vi hadde spist middag sammen med min eldste sønn, og min yngste sønn hadde akkurat ankommet, da skjedde det igjen , det samme som for noen uker siden. Pus kom inn med en levende fugl og her ble et voldsomt liv. Mor selv fant det best å sitte under et pledd i sofaen- jeg innrømmer det, jeg klarer ikke fugler som flakser rundt, er litt “traumatisert” fra barndommen der…

Pus ble kastet ut ,og så var det å finne fuglen et eller annet sted i stuen. Vi åpnet vinduer og dører og etter en liten stund, ved litt hjelp fra min datter, så fløy den til stor lykke ut. Den katten kan ikke være riktig… Jeg som trodde det var et engangstilfelle sist, og hadde vært litt lempelig med å holde døren åpen til rommet med katteluken. Jeg mener bestemt det er fordi min datter kom hjem og den så at hun var der, og ville forære henne noe. De andre ler bare av denne teorien. Nå blir det i allefall strengt katteregime igjen…

Og helgen, den både håper, tror og ønsker jeg veldig, at skal bli finfin. Vi skal samles på to fjellhytter et sted mellom  Stavanger og Egersund. Det er heldigvis min eldste som skal kjøre så han finner nok frem …:) Den ene hytten tilhører min søster sin familie, men siden vi blir over 30 stk, så har de måtte leie en til. Vi skal feire 60 årsdag og sølvbryllupsdag, men mest av alt skal vi samles, alle 6 søstre med sine familier. Samt en onkel og tante og mor vår. Det kommer garantert ikke til å bli noen rolig helg, det blir usannsynlig mye snakking og latter. Jeg gleder meg veldig…

Håper alle får en fin helg, og kanskje litt sol i “trynet”….:)

 

4 kommentarer
    1. Ååååååå, det høres ut som du skal få en kjempefin helg 🙂 Så mange samlet! Koselig. Spennende med han som skal bli storebror da 🙂

    2. Ja sjalusi må en nesten regne med, ihvertfall er det mye sjalusi mellom mine to som er 3 år mellom, kanskje det er den verste alderen å bi storesøster på. Artig med katten som tok en fugl inn da, kanskje det var til ære for datteren din, ja, hehe:))

    3. spisogspar: Det er vel akkurat den alderen som er sjalusialder ja. Og artig var det såvisst ikke, med den katten…men endte godt for fuglen denne gangen også..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg