FERIE er tid for “alt”?

De 14 dagene på Rhodos logget jeg meg av det meste…

En bok på en solseng,  innimellom svømmeturer er en god feriefølelse, og garantert blodtrykksenkende…

 

En liten titt i en av bøkene jeg leste på en solseng- ved bassenget, på terrassen, eller liggende ved sjøen,- på bildene her.

Jeg synes denne boken var veldig god! Man begynner å humre seg gjennom nesten halvparten, så får tårene trille fritt resten av boken…

Jeg leste mest de fire første dagene. I tillegg til denne var det de to siste bøkene i De syv søstre- serien. En serie der jeg har ventet med å lese de to siste bøkene til jeg kunne lese de ute på en soldag …

Etter de fire første dagene var jeg ikke lenger alene og da ble det heller lesing innimellom alt annet…

Fire dager var dessuten nok alenetid…

Etter at resten av gjengen kom skulle jeg ønske at døgnet hadde flere timer. Ja, til “alt”…

 

Her har eldste datter trådd til som badevakt. Eskil og Even skulle være trygge, for det var et yrende liv i bassengene om dagene…

Jeg er glad jeg slapp ansvaret for barna ved bading i sjø og basseng, for de trenger å ha øyne på seg hele tiden, både store og små barn…

Noe med det beste å bo på familiehotell er at det er dørgende stille om kveldene. Og bassengområdet var tomt og stille ved 18-tiden…:)

Bilde her fra terrassen min kl. 06.30 om morgenen. Tidlig oppe var jeg hver dag,

og tidlig i seng…

Mest mulig lystimer…

Frokost kl.08. Koselig å spise sammen hver dag med eldste sønn og familie, da de kom.

Ikke ofte jeg spiser frokost sammen med noen, og slett ikke om morgenen…:)

Og heller ikke ofte jeg spiser så til de grader mye, men det var så mye og god mat å velge mellom…

Man lager seg fort rutiner forresten. Etter frokost tuslet jeg ned til stranden der yngste datter var tidlig ute med Julian. Den aller minste måtte være innendørs når det ble varmt, og på stranden kunne jeg sitte under parasollen med småen mens mammaen fikk seg litt sol og bad.

 

For meg er båttur et “must”, hvertfall når man har 14 sydendager. Såå godt å komme seg på sjøen en tur.

Yngste sønn var med, og sammen fikk vi en lang tur -tror den varte i 8 timer. Det gikk en tid med henting og bringing av passasjerer. Det var litt vind og sjø helt til vi kom til Lindos der det var blikkstille. Vi var der lenge nok til å ta oss en tur opp til Acropolis av Lindos , og en aldri så liten handletur. Lunchet fikk vi også tid til der.

 

Et stykke fra Kallithea var en søster og hennes mann på sin ferie samtidig med oss.

To av dagene møtte jeg de, og her er vi inne i Rhodos by.

Der hadde vi vært tur i gamlebyen og etterpå ute og spist middag. Så på bystranden for å  ta bilder. Yngstesønn ,- som også var med her, er fotograf for anledningen.

Ikke første gangen vi er på Rhodos sammen, jeg har “hengt meg på” søster og hennes mann flere ganger i årene som har gått, og feriert her sammen med de.

I år har 5 av oss søstre Rhodos som et reisemål i ferien!

Må ha med et bilde av Ailo som kan ha det så “mysigt” som han bare vil. og får…,

når han er på ferie…:)

Etter å ha vært hjemme i snart to uker, kjenner jeg fremdeles den gode feriefølelsen inni meg.

En timeout fra hverdagslivet og med solgaranti hver dag, gå til “duk og dekket bord “sammen med så mange av mine nærmeste gjør godt lenge. Tusen takk til alle som var med på å skape gode minner!

4 kommentarer
    1. Så kjekt Eli og gode minne og ta med seg videre😍Du skriv så levende, elska og lese det🤩God sommer videre🌞🌞Håpa på meir sol og varme her også👍👍Kari Helen 🥰

    2. Så fin en ferie, fikk den gode følelsen bare av å lese hva du har skrevet. Og den boka…må se om jeg finner den som lydbok. Går på Erlend Loe akkurat nå for meg.
      Skjønner, føler jeg, at dette er noe som sitter i en, ferie i varme, mat som kommer av seg sjøl og folk en er glad i. Og bok i sol ved vann. Det kan vel ikke bli bedre <3

      1. Nei, ferie kan ikke bli bedre enn det. Håper du får lest den boken eller hørt den,og hører gjerne hva du synes om den. Vi søstre som har lest den var litt uenige om hvor god den var😀 Jeg synes hun skriver så fabelaktig godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg