“blått merke i skåltn”…

Det var på fredag og 4 oktober, de siste-mest sannsynlig siste da- bildene av sommerfuglene ble tatt…

Etter at jeg hadde hentet denne mannen hjem for å gjøre noe utearbeid som bare måtte gjøres før det ble for kaldt …

og mørkt…

Det er yngste sønn som er grei og hjelper meg med noe murarbeid.

Det var mor som fant sommerfuglene da hun inspiserte hagen, og jeg tror de poserte da hun ropte og ba oss komme og se. Kanskje de forsto at det var siste dagen…

For hele helgen har jeg måtte skrape bilen for is  før jeg kjørte hjem etter nattevaktene mine…

 

Gårdsdagen bød på markatur da en søsterfamilie var her noen timer. Jeg kjenner på å få benytte alle soldager, så får det heller bli litt lite søvn, for det er nesten litt bittert å sove bort soldager.

Sauene har flyttet seg nærmere huset og fått ny innhegning.

Og jeg sitter og glor på de ved kjøkkenbordet…

De ser ikke ut til å bry seg om noe annet enn å tygge grønt gress.

I dag når mor og jeg satt ved middagsbordet- vi spiser middag sammen sånn innimellom når jeg ikke spiser veldig sent, eller nattmiddag…

det var da hun informerte meg om at “nåken av sauena har et blått merke i skåltn” (det er pannen tror jeg…:) og de er vaksinert. De andre “ska te bydn”…

De  kommer nok ikke levende fra den turen…

om ikke de rømmer da…

for det går ikke så bra for sauer i byen…

Jeg er glad jeg slipper å spise de hvertfall…

Oktober er fortsatt fin og jeg gleder meg over hver dag med sol, grønt gress og sauer som beiter…

Håper de som ikke har ett blått merke i skoltn virkelig nyter dagene…

6 kommentarer
    1. Nydelige sommerfugler og flotte bilder 🙂 Så flink og kjekk sønn da.. Jeg bruker skålten om hodet noen ganger..vondt i skålten for eksempel.. Sauene er jo så flotte der di går å gresser..men blir nok fårikål i løpet av høsten her hos oss…. Fin ny uke til deg <3

    2. Jeg jobber veldig med å gå over til kun vegetar også. Foreløpig blir det kylling og fisk. Må ta det etappevis. Sauekjøtt har jeg aldri likt så det holder jeg meg unna.

    3. Får vel blått merke i skolten eg og ein gong. Gubben meine at da e so mykje gale med skrotten min, at han skal donera meg til medisinsk forskning når eg e dau🤣🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg