GULE regnvotter og herfra til månen….

Er ikke dette gøy?

Nei, ikke så veldig. Synes jeg….Men sjekk de regnvottene som 5 åringen forlangte å få på seg selv om det er “sommer”. Virkelig lurt. Det burde være et obligatorisk tøyvalg når man skal ut og leke i regnvær. Minsten skulle absolutt hatt på seg også.

Grunnen til at jeg ikke synes dette er noe gøy, er ikke fordi jeg ikke vil henge med disse småingene, som er barnebarna mine. 

De som kjenner meg vet at jeg fremdeles er sterkt i mot å gå ut når det regner. Det må være “teknisk feil” at jeg bor i Bergen…

Men to ganger på en uke har jeg bekjempet ulysten mot å gå ut i regnvær. Det er disse to som får det til….:)

De var på overnattingsbesøk i helgen.Det var litt flashback til tiden da de tre minste mine var små. Men jeg kan ikke huske at det var riktig så ille ….

Gongongen går klokken 06 om morgenen. Da var det visst tid for å stå opp. Det skal sies at mammaen hadde kontroll på de den første timen, men da fikk hun beskjed om å gå og legge seg igjen. Jeg som er nattmenneske og spiser frokost etter 12 på dagen hadde spist både frokost og lunsj før kl 11….

Men så var det det med å komme seg ut . I regnvær . Klokken halv 10 en lørdag morgen hadde vi lekeplassen helt for oss selv…og etter lunsjspising var det ut igjen. Da  måtte jo den minste som er så grytidlig oppe sove ute i vogn, mens jeg samtidig fikk tid å besøke alle lekeplassene i nærheten sammen med femåringen.

Slik gikk dagen, hele tre timer i går ute i ufsevær. For jeg synes de MÅ få være ute, selv om jeg helst ville velge å gjøre slik

som disse to firbente. Den første dagen vi var ute i regnvær, da det var jeg som var på besøk hos de…

Men gøy å gå ut i regnvær med småtroll, det vil jeg aldri lyve på meg…

Det er bare fordi jeg elsker de herfra til månen og tilbake…..og ingen ting annet…..:)

15 kommentarer
    1. Fargerike bilder av turen ut i gråværet :)) Jeg har vært mye ute i regnvær både da gutta var små..og i barnehagen.. om temperaturen er grei er det ok..men sol og blå himmel er favoritten :)) Riktige klær og gode votter som tåler vann må man ha <3<3

    2. For et artig innlegg! For det første – regnvotter er et must når unger skal leke ute – og disse var kjempetøffe!
      Ja, hva gjør vi ikke for disse vakre små… Vi ofrer mye for at de skal ha det best mulig <3
      Jeg finner ut av å lese innlegget ditt at på enkelte områder er vi rake motsetninger. Du er bergenser som ikke liker regnvær og B-menneske som ikke liker tidlige morgener. Jeg elsker regnvær og skulle gjerne bodd i Bergen og er A-menneske, oppe i fire-tiden og i seng til i ni-tiden på kvelden 🙂
      Gleder meg til å bli med deg videre <3

    3. Helga Sriskantharajah: Takk for kommentar.
      Om du liker regnvær burde du virkelig ha vurdert å flytte på deg, jeg lover deg full valuta for pengene om du gjør det…..:)
      Jeg jobber ca 100 prosent natt, så døgnrytmen min blir deretter…..

    4. Så bra at du gikk ut selv om det regnet. Jeg liker heller ikke spesielt godt å være ute da, på jobben er det liksom greit (jeg har også regnvotter), men hjemme vil jeg helst ha oppholdsvær når jeg skal ut. Jeg håper virkelig vi får noen fine seinsommerdager snart – uten regn (til nød kan det regne om natten når jeg sover, men da må jo du ut og på jobb) Ønsker meg litt finvær 🙂

    5. margarites: Jeg synes det er flott at de som jobber i barnehage får barna ut selv om det regner, jeg kunne nok aldri ha jobbet der…:)
      Jeg tenker finværet kommer i september, sommeren her hjemme er jeg bare oppgitt over….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg