JEG VENTER PÅ at konjakken skal virke….

Konjakk er best å bare lukte på, for jeg er ikke glad i smaken, men den lukter fantastisk!

 Jeg har den derfor sjelden i hus. 

Men så var det nå likevel en flaske igjen etter en tur i høst…..

Å ha en flaske” på lur”, trenger ikke være dumt, og jeg har for lenge siden hørt at det skulle være godt mot forkjølelse. Blant annet. 

Ingen ting skal være uprøvd…..

To kvelder nå de siste dagene har jeg derfor funnet frem konjakk med følge. For konjakk med melke sjokolade er en fortreffelig mix…

Forkjølelsen går sin gang, den har vart hardt og lenge, så lenge at jeg  denne gangen har brutt med rekorden min…

Min personlige rekord med null egenmeldingsdager på jobb, er på godt over ti år, så det var kanskje på tide….

I helgen har jeg likevel gjort noe annet enn å pleie forkjølelse, for man blir så sur og lei….

Jeg har spist lunsj med en søster i byen-lurt å gjøre noe lysbetont også, selv om man langt fra er frisk….

Jeg har hatt middagsbesøk av noen i nærmeste flokken . Med klemme forbud vel og merke…

 

og fått både blomst, vin og lysengel, mens de har fått svineribbe…

I går kveld var vi også på den årlige julekonserten med Fyllingsdalskoret. Den er så verdt å få med seg, er like vakkert hvert år.

I dag jobbes det fremdeles på soverommet. gulvet er ferdig og skapet holder på å ta form.

Som jeg gleder meg til alt kommer på plass….

og til at konjakken skal virke….:)

 

 

 

12 kommentarer
    1. Bra du har hygga deg litt til tross for dårlig form :)) Får håpe konjakken virker ja..hehe.. Har noen flasker i skapet vi for mannen kjøpte med når vi var ute og reiste før jeg ble syk.men vi tar som regel et glass i året , ved juletider så vi har i mange år til om vi skulle trenge..hehe…Koselige førjulsbilder :)) God bedring og fin kveld til deg <3

    2. Skikkelig forkjølelse er pyton! Håper den konjakken virker snart. Jeg liker heller ikke konjakk, og har igrunnen ikke luktet på den heller. Jeg liker lukten av kaffepulver, men ikke kaffe – så kanskje konjakken har god lukt også. Det er viktig å gjøre noe positivt selv om man er forkjølet sånn at forkjølelsestiden går fortere.
      Jeg har hatt fri i dag og har stått på kjøkkenet en hel arbeidsdag – og har såvidt klart å finne plass i fryseren til bakseten. Men her må det spises ned litt for jeg skulle gjerne kjøpt en iskake eller to til jul også – men det er det ikke plass til akkurat nå 🙂

    3. margarites: Frem med konjakk og lukte på om du blir forkjølet og ta et lite glass også….
      Akkurat rundt juletider irriterer jeg meg også over for lite plass i kjøl og frys….

    4. Som en kar sa en gang om konjakk som medisin, ”Om den ikke viker så kan vi jo ha det artig mens vi prøver–” 🙂 God bedring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg