SØSTERBESØK OG SOL

Engang i blant har vi søstre lyst til, og behov for å møtes, bare vi jenter uten menn og barn.Ikke så enkelt alltid å få til men med godvilje fra de respektive familiene og litt planlegging greier vi det av og til. I går var det en slik søstersamling her hos meg, vi var fire av oss seks søstre som møttes i går.

Det gjør godt å få luftet seg litt uten små og store ører som må tas hensyn til. Da blir det omtrent som ordet er fritt 🙂 Snakketøyet sitter løst, latteren enda løsere. Slike kvelder har også høy karboføring. For noen år siden sa en av søstrene noe slikt som : Tenk på at om noen år, så vil vi sitte og snakke om og diskutere barn, barnebarn, svigersønner- og døtre… Og nå er vi i akkurat den tiden. Siden to av oss er Hjelpepleiere, de andre to  Lærere , så var her mye å snakke om. Noen tema-stikkord: Barn, barnebarn, svigersønner-og døtre/ kjærester. Her er mest ros og lite ris. så var det russetid, eksamenstid, kommende familietreff, ferier, svigermonster, silikon, Bh-størrelser, “hot-age”, livmorheising, brennevin bl.a

Tro meg , det gjør godt med en slik kveld, og selv om jeg måtte forlate det gode selskap da jeg skulle på nattevakt, så var det godt likevel å samles. Og i dag stod jeg opp “midt på natten”, for å prise solen. Det må man jo, man kan ikke gå glipp av en eneste solstråle om det er mulig i denne “drittværsbyen”…

8 kommentarer
    1. Det er hyggelig da ..vi er tre søstre jeg er mellomst..vi møttes og tok en kaffe i forrige uke..men da barna var mindre var vi masse sammen..nå blir det av og til 🙂
      Her har vi også kost oss med sol og blå himmel i dag :))

    2. annebe: godt å møtes , uansett, vi er faktisk heldige, ikke alle som ønsker å være sammen eller som har søsken. Ja, la oss nyte solen…

    3. Jeg har ofte ønsket meg en søster 🙂 Det ser jo så kjekt ut. Selv har jeg en lillebror. Og han er travel, men vi prøver jo å møtes i alle fall i familiesammenheng 🙂 Det blir ikke så ofte kun vi.
      Men nå skal jo vi to til Praha sammen med moren vår, og det blir nok en av de virkelig historisk sjeldne anledningene vi får, til bror-søster samvær 🙂
      Kjempefint at dere faktisk forsøker å få til å møtes en gang i blant. Det er det stor verdi i <3

    4. Eva: Ja, det er viktig for oss, og en stor verdi. Koselig at dere tar den turen sammen, håper og tror at det blir kjekt for alle partar.

    5. Deilig med sånne treff. Jeg har en søster som jeg er MYE sammen med 🙂 som en vennine. Og de fleste temaer er oppe til lufting 🙂 Veldig kos å ha søsken <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg