EN MUSEHISTORIE

Hva skal jeg gjøre med denne? Jeg tror jeg legger den på kjøkkenet til mor…

 

Da jeg stod opp i dag (eller i går 🙂 var klokken passert 12, men uansett når på døgnet jeg står opp så “svimer” jeg rundt i morgenkåpe en liten time. Opp trappen, pus følger med , den hopper opp og setter seg på “bardisken” som den pleier, og venter tålmodig på at jeg skal få på kaffen ,så den kan få litt snaddermat, sheba eller noe. Den pleier få det hver dag på et fat på kjøkkenet, resten av kattematen er nede i gangen. Da jeg har fått kaffen på denne morgenen , ser jeg noe som får meg til å sette i et hyl. Pus har tatt med seg en svær feit mus inn og lagt den på gulvet ved komfyren. Bare det ikke var en rotte, nei det må ha vært en mus… Jeg kastet over den en avis, fant frem kostebrett-fremdeles mens banneord og fy-ord haglet over både pus og mus. På ett eller annet vis kom jeg meg ned trappen, bærende på kostebrett med mus på og med armen så langt fra meg som jeg kunne få den.  Pus kom etter og så på mens jeg for ut i morgenkåpen- med håret strittende til alle kanter- og fikk den i bosset. Noe så ekkelt! Forhåpentligvis skrek og kjeftet jeg slik at den ikke gjør dette mer i år? Om den våger så får den ikke lenger lov å ha egen inngang. Den fikk ingen godsaker denne morgenen, men måtte vente noen timer. Forhåpentligvis er den så glup at den forstår….jeg fortalte naboen hva som var skjedd , bare så han ikke skulle tro  at det helt  hadde”rablet” for meg….

10 kommentarer
    1. Hehe 🙂 Måtte flire litt her. Sånn er det å ha katt. Og musen var jo en gave 🙂
      Jeg har også en katt. Og en gang tilbragte jeg en sen nattetime med å få ut en mus som katten hadde dratt inn. Man kan trygt si at jeg ikke koste meg i situasjonen. Men jeg hentet en bio pose, og pakket musen inn i den. Og musen var enda varm. Grøss! Etterpå vasket jeg gulvet. Klarte ikke å gå der når jeg visste det hadde vært en mus der 😉
      Og pus ble selvsagt behørig lempet ut selv. Sånne gaver er jeg ikke så veldig overbegeistret for 😉
      Ønsker deg en musefri dag 🙂

    2. Ha-ha, egentlig skal man rose dem vet du 😉 Fordi de kommer hjem med dem for å vise hvor FLINKE de har vært. Og de gjør jo bare det som er naturlig for DEM, og så venter de litt ros for det etterpå 😀 Men det spørs om den gjør det igjen nå…Vet ikke hvordan det er med hukommelsen til sånne katter?

    3. Hahaha, så herlig! Katten min gjør det samme, og åpner jeg ikke døren(noe jeg har lært at jeg ikke skal når han bruker en spesiel tone), plasserer han de på trappen rett utenfor!
      Jeg har valgt å tro at det er gaver, og at han gjør det for å være snill, men fant et musehode på trappen to dager etter hverandre, og vet ikke om han deler eller truer meg…
      Satser på at pusen din ikke begynner å komme med offergaver hver dag som min gjør..!

    4. Arme pusen har vel bare fulgt jaktinstinktene….;) Men jeg kjenner meg igjen! Katta her har også fått skjenn fordi jeg syntes det er ekkelt når hun har dratt inn fangsten. Som regel står hun foran verandadøra når hun vil inn, og da ser jeg det hvis hun har noe i gapet! 🙂

    5. karidansen: Ja, jeg glemmer det for hvert år, disse jaktinstinktene, men det var ekstra ekkelt fordi den var så stor, de andre har vært bitte små , og så opp i andre etg. da… jeg må lære henne å legge de på trappen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg