Våte dager ute og inne…

 

Vannstanden var fortsatt høy her i helgen som var, men jaggu tåler vi mye regn uten for mye ødeleggelser her på disse kanter…, det renner unna gitt…, og gulvet i en sjøbu/naust tåler endel sjø…

Helgen gikk unna med besøk hos en søster, der vi bla. feiret bursdag til en som er født på selveste valentines dag, men mor og jeg  dro mest til byen med påskudd å se en liten prinsesse som vokser med rekordfart , som de ofte gjør det første året i livet…

og samtidig få treffe andre familiemedlemmer…

Søndag hadde jeg besøk av to som “blåste” over broen, for det har vært vindfullt lenge nå…

Jeg var glad de tok turen, da fikk jeg samtidig bygget ferdig et skap fra Ikea mens jeg laget middag til de…

 

Min sønn og kjæreste kan kunsten med å skru Ikeasaker. Jeg gjør alltid feil…

Og vi fikk gått oss en tur ut , var bare å kle seg godt…

Nå er uken godt i gang igjen med 6 jobbenetter for min del, og jeg prøver å finne på noe lurt , for hva i all verden skal man gjøre med disse mennene…

Bare se det for deg: to poster delt av en “utestue”. Jeg løper mellom alt etter hvilke døralarmer som går…

Rekker jeg han som sjanglar forbi dodøren og skal ut i gangen å slå lens, helst oppetter en vegg…

Nope , ikke denne gangen…

På andre siden har jeg ikke greid å låse av stuen, så der må jeg nok vaske gardiner etter nok et mislykket forsøk på å finne “pisseplass”…

Og når jeg er på den ene avdelingen og den andre står tom er det bare å håpe på at alt går bra, at ingen ryker i tottene på hverandre eller vekker hverandre opp…

Litt for mange bestemte, sinte og våkne menn på natten nå, og forsåvidt er det greit på den avdelingen jeg jobber…

Men når de er i så god form at jeg ikke greier å stoppe de fra å komme seg ut, tynnkledd og i sandaler en mørk uværskveld, og det bare er ren flaks at det går bra, da “kaster jeg inn håndkle litt “…

Mitt store ønske hadde vært om alle disse i god-fysisk-form og som så gjerne ville det, hadde fått turer ut både en og to ganger for dagen. Kanskje de da hadde funnet ro til å sove gjennom natten…

De få damene vi har “oppfører seg” som vanlig helt eksemplarisk…:)

Men ønsk meg gjerne lykke til resten av uken…

 

10 kommentarer
    1. Huff, høres ikke lett ut å være bare en på så mange “rampete” menn 😮 Skulle vel vært flere ansatte, som er typisk mange steder i eldreomsorgen. Håper det går greit for deg disse nettene. Koselig med besøk du hadde da. Og praktisk 🙂

    2. Ja der var det mye vann..stilig bilde da 🙂 Har vært flom i Drammen, men jeg har ikke fått tatt bilder av det.. Koselig med bursdagsfeiring, fristende kake og fine blomster.. Utfordringer på jobb skjønner jeg..så ønsker deg lykke til jeg <3

      1. Takk…ja, andre deler av landet har nok fått mer ødeleggelser enn her.Godt å kunne kose seg inne i hyggelig selskap. og takk for lykke til

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg