Søte, kalde og rolige dager…

Denne skal få holde seg i frysen til hun som ønsket at jeg skulle lage den…

kommer hjem…

For det gjør hun vel til jul?

Håper at hun holder seg i så god form som hun har vært i gjennom svangerskapet …

og at det ikke blir noen tidligere fødsel enn forventet…

Ellers lurte jeg på om jeg hadde begynt å hallusinere en dag jeg våknet , og så noe levende på dørkransen jeg har laget og hengt ut…

Fuglene jeg festet til den var da virkelig Dompap av den falske sorten…

Da jeg forsiktig åpnet døren var det en kjøttmeis som hakket løs på halmkransen og like etter var den på vindusruten og ba om mat. Jeg synes det er vanskelig å ikke kunne mate ved huset, men det går bare ikke, der det er fuglemat kommer det mus og rotter …

Dagene har vært rolige, og jeg kunne tenke meg å hatt det slik hver desember bortsett fra smerter og begrensninger ifm. det, men jeg blir vel pensjonist før jeg får en så rolig desember igjen…:)

I går slapp jeg å lage middag, da fikk mor og  jeg bevertning hos de i søre enden …

Lutefisk som jeg pleier å lage en gang i året var det tante og onkel som sto for i år…

Dagen og nettene er kalde, hele -4 og -5 i går , og jeg vet jeg er heldig som kan velge om jeg skal gå ut og velge hvor varmt jeg vil  ha det inne…

I dag må jeg ut, julekonsert med søster …

og jeg skal visst holde meg våken gjennom natten også, det spørs… , er tre uker siden det nå…

God 3.søndag i advent, prøv å ikke fryse så fælt…

 

 

2 kommentarer
    1. Daimiskake ser det ut til… det er kjempegodt ! Fødsler bør helst være nærmest mulig forventa dato..greiest på den måten 🙂 Koselig med fuglebesøk da..men skjønner det der med matinga..vi henger ikke ut noe til fuglene her i leiligheten.. Ikke spist lutefisk enda i år..men liker det godt..så kjekt å få den servert da.. Håper det blir en fin konsertopplevelse.. Ønsker deg og dine ei fin førjulstid videre <3

      1. Ja, er godt med dajmiskake…:) Siden hun skal ta keisersnitt så skal det være den dato hun får om ikke noe uforutsettende skjer ja…Er forferdelig dumt å ikke kunne sitte inne og se på fuglene som spiser, men det får bare være…
        Konserten var so i alle år forut en flott førjulsopplevelse med Fyllingsdalskoret, har i alle år gått på den, men nå var det jo to covidår siden…Takk, det samme igjen med deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg