Sommerfocaccia og søstersamling…

En litt annerledes Focaccia i sommer…

Hovedoppskriften er den samme, jeg har blandet i soltørkede tomater i olje i deigen og ellers inspirasjon etter gardenfocaccia-bilder min datter fant frem til.

Slik ble den ferdige varianten, og den var veeeldig god! Takker svensken for sommermattips!

En helg i sommerferien min var det duket for søstertreff her hos meg. Da var også Focaccia noe av tapasmenyen .

Heldigvis var det vær til å ta en aldri så liten tur den helgen.  Det blåste og var ikke direkte varmt, egentlig fint turvær …

Bildene er fra Skogsøy i Øygarden, og er en  turløype å gå på oppmerkede og fine stier, helt til man kommer ut til dette barske landskapet…

Her er de fire fine!  Yngste søster hadde gyldig fraværsgrunn, men hun kommer helt sikkert neste gang…:)

På vei hjemover skjedde det helt uten varsel at jeg la meg flat…

At det går an å falle så fort og hardt. Jeg slo meg skikkelig men var veldig overrasket over at det ikke ble noen brudd eller andre skader. Jeg skal være ærlig å si at det fremdeles gjør ganske vondt i høyre skulder to uker etterpå. Men jeg tåler en støyt enda gitt! Tror søstrene mine ble like overrasket som meg…

Denne vakre boken, Livet illustrert , var en av gavene fra mine søstre.

Takker igjen, for herlig søsterhelg-vi trenger det!

og for en nydelig, men litt sår bok, med sine bilder og korte tekst…

Kanskje jeg glemmer det som har vært?

Da tror jeg jeg gjør som den gamle damen her…

Nå skal jeg lade opp litt til natten og ta turen innom eldste sønn og samboer før min 3 nattevakt.

Synd å si at jeg ikke gleder meg. Til nattevakt altså…:)

12 kommentarer
    1. Den så kjempegod ut den baksten, og tøft pyntet ♥
      Dere er så flinke å komme sammen dere søstrene. Jeg har ingen søster jeg, men skulle gjerne hatt det når jeg ser hvor kjekt dere har det sammen 🙂
      Håper du friskner til i skulderen, og at det ikke blir noe varig mén av det.
      Klem ♥

      1. Takk, ja var god…
        Ja, vi har det kjekt sammen, det er sikkert…
        Satser på at jeg blir sterk som en okse som mor sier jeg er…:) bare jeg får trent den op igjen.
        Klemmer igjen

    2. Koselige bilder fra et flott sted! Dere har så fine treff, dere søstrene – eksempler til etterfølgelse! Den foccasiaen ser kjempegod ut – og jammen godt du ikke slo deg helseløs i fallet! Klem <3

    3. Altid kjekt me gode søsken🥰Eg e avhengig av mine👍Men desverre ikkje ein selvfølgelighet at ein har eit fint og godt forhold. Dar e eg heldig.

    4. En klok kvinne i en ny fase i livet, – der
      hun skaper så masse nytt fra livets tidligere faser – hun ser tingene fra en nytt ståsted i livet. Kan det bli vakrere 🙂
      Eg seie bare så du vett det
      Eg har så sinnsykt sans for deg
      Du e engel, du e god som gull
      Ja, bare så du vett det…….
      Så baker du Focaccia som ingen andre kan som deg. 🙂
      Og når dagen e grå
      Så male du himmelen blå.
      Nei, du gir aldri opp.

      Du er knallflink- så skriver du så utrolig bra- tøffen!
      Håper skulderen din er blitt bra 🙂

    5. Baksten ser perfekt og god ut..aldri laget med sånt fint “motiv”på.. fikk lyst til å prøve det 🙂 Koselige bilder fra turen.. Ser fin ut den boka..har hørt om den men ikke lest/sett i den… Fin dag videre til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg