“Skatten” forblir skjult og kontrastenes dager…

Ser av kommentarene på forrige innlegg at det ikke bare er meg som går for steingulv…

Men etter å ha snakket med byggmester har han overtalt meg til fortsatt å skjule hele skatten…

Støpe,  isolere og legge bambusgulv. Pga. fuktdamp som kunne legge seg og selvsagt at det ble både rått og kaldt. De som kjenner meg vet at jeg kunne bodd i en snøhule uten å fryse…:) men jeg har valgt å høre på det han mente var best.

I dag har vært kontrastenes dag. Jeg har fått lagt på vinterdekk, det skal nemlig bli nattefrost i helgen, og jeg skal jobbe og dermed kjøre endel mil sene kvelder og tidlige morgener…

I stedet for å vente på han som ordnet med dekkene, tok jeg meg en tur i solskinnsdagen, spaserte til broen som er en av broene jeg passerer til og fra jobb, og som jeg alltid får så lyst å stoppe opp med når jeg kjører over i finvær…

Etter å ha hentet bil og vært innom hjemme, kjente jeg fortsatt på å være ute. Det er høst og jeg tenker at det etterhvert blir mange innedager når det stormer rundt ørene…

Og se hva eller hvem jeg møtte på da jeg gikk “runden”. En sommerfugl i oktober. Og nå når luften har blitt så høstkald…

Jeg må bort på den høyeste haugen her en dag på runden, men det har enda ikke blitt.

Jeg får ikke lov av mor…:)

Hun “truer” med at det er hjort  og at jeg blir våt på beina…:)

og at jeg hverfall ikke skal gå alene…

 

I ettermiddag og kveld har jeg vært både på loft og kjeller og laget meg til en ekstra seng.

Det går flere uker før jeg kan flytte i kjelleren igjen, og da er det ikke mulig å ligge i bare en enkeltseng.

Jeg må ha plass til å snu meg om natten og rett og slett ha litt mer soveplass.

Så øver jeg meg på å være litt tålmodig med denne oppussingen, men jeg synes ikke det går fort nok…

4 kommentarer
    1. Er vel lurt å høre på ekspertisen når det gjelder sånt.. Flotte bilder av fine omgivelser..bar mamma passer på..hehe.. Tid for vinterdekk her også..ser snø på toppene..men håper det venter i lavlandet 🙂 God helg <3

      1. Tusen takk!Ja, det blir fremdeles mamma passer på..:) Ja, nå begynner vinterdekkrushet, jeg pleier være tidlig ute
        God helg til deg også.

    2. Så nydelige bider du legger ut. Ser det er fint der du bor. Skjønner godt at du hører på rådene til håndverkeren, det er vel greit å gjøre det slik at inneklimaet blir bra. Men du kan ikke la golvet syns litt et sted, som en slags dekor/design/minne greie?
      Ha, ha, en mor er alltid en mor….blir aldri ferdig med å passe på :).
      Uff, litt tidlig med vinter og piggdekk og alt det der. Men du må ha en riktig fin dag og helg.

      1. Tusen takk!Ja, stedet er viktigere enn det gamle huset, for det går alltids an å pusse opp…
        Det får bli som det blir med det golvet, jeg vet hvertfall hva som er under…
        God helg til deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg