Siste og varmeste 17-mai i Bergen?

Noen år siden jeg dro inn til Bergen sentrum for å se prosesjonen, og selv om jeg på en måte hadde anledning til det i år, så ble de som årene forut, hjemme-17-mai for meg.

Alle de festkledde her hadde vært i sentrum og jeg gledet meg med de, og spesielt de tilreisende over et formidabelt 17-mai vær og stemning i byen.

Hjemme hos meg var rømmegrøt og tilbehør klart utpå ettermiddagen…

Her står vi og ser skoletoget som alltid går forbi.

I år synes jeg musikkorpset spilte så fint at jeg lurte på om det var “fake-musikk”…:)

All ære til de som gikk bunadskledd denne varme dagen! På øverste bildet se dere min sønn har kastet av seg både jakke og vest så får han vist de flotte bunadsselene …

Om kvelden og natten dro jeg på jobb og det var i grunnen godt jeg ikke hadde stått så tidlig opp, for å holde seg våken og klar i toppen hele natten er en jobb i seg selv…

Siste 17-mai her i huset, men kanskje ikke siste 17-mai feiring i Bergen…

Flere i familien bor her så det kan enda hende…

Jeg pakker noen banankasser og sekker til gjennom helgen, og håper noen henter både sofa og vaskemaskin…

5 kommentarer
    1. Fine festkledde gjester 🙂 Rømmegrøt er godt men mannen spiser det ikke så veldig sjelden jeg har det.. Norske flagg og festpynta folk er aller best i finvær… Vi tok på kortbukser og dro ut ved sjøen vi da.. 🙂 Spennende med flytte-prosessen.. God helg videre <3

    2. Så kjekt å ha orkesterplass på altanen. Slippe å dra til byen for å se tog. Det var varmt med bunad, eller vestlandsdrakt som jeg har, så etter toget var det nesten rett hjem og finne frem shorts. Tenk at de målte over 24 grader! Skikkelig sommertemperatur 🙂

    3. Så godt å endelig høre om et korpsmiljø som ikke syntes å være i ‘fritt fall’ igjen!.. Jeg spilte selv i skolekorps gjennom hele barne- og ungdomsskolen, og ser dermed tydelig den [generelt] enorme reduksjonen i antall unge musikanter som har funnet sted siden min tid.. 🙂

      1. Takk for kommentar. Ja, skolekorps har tapt litt terreng i all annen aktivitet som finnes…
        Jeg spilte også i korps i barne- og ungdomstiden min og har litt gehør igjen om de er flinke eller ei…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg