Rødt og hvitt til lunsj, eller middag om du vil… og en plan…

Så enkelt , så enkelt, men så godt…

Ikke mange ingrediensene: Fetaost, hvitløk, olivenolje, salt, pepper , pasta og parmesan.

Denne retten kan du lage til hvem som helst…

Velger du å lage  til noen ihuga kjøttetere, så brenn en biff og sleng den på toppen….

 

Oppskrift er som følger:

Små tomater, gjerne de med kvist på.

og så mange du vil ha, og lager mat til.

Fersk fetaost

godt med olivenolje

salt og pepper

noen kløfter med hvitløk.

Bruk en ildfast form og sleng oppi godsakene.

Ovnen på 250 gr. i 15 min.

Så 10 min på grill. Pass på så ikke noe blir brent.

Mens dette godgjør seg i ovn, koker du pasta.

Tagliatelle er det jeg bruker. Den glutenfrie. Jeg tåler gluten men liker best glutenfri.

Så har magen det bedre og man blir ikke så forbasket mett!

Når pasta og det i ovnen er ferdig, så skal det blandes

Krumle sammen fetaost og tomater som er blitt myke og lettblandelige, i formen som oser av hvitløk og olivenolje , og glem ikke Parmesanosten. Revet Parmesanost på toppen er et must!

Jeg glemte det første gangen jeg laget alene og måtte spørre “svensken” hva det var jeg hadde gjort feil…

Det var hun som presenterte meg for oppskriften første gangen. Da fikk jeg litt kjeft for at jeg hadde laget for lite pasta…:)

Denne retten er passelig til to.

I morgen har jeg en plan. Det skal regne og blåse, men jeg håper jeg får sitte ute i en pinnehytte og drikke kaffe,- sammen-,  og spise pizza, -sammen- , og kanskje se en film ,- sammen-, og muligens stjele noen klemmer…:)

Fin lørdag til alle! Kose dere som best dere kan!

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg