Nok å gjøre i august…

Et stykke nedenfor og bortover herfra …,

bildet tok jeg da jeg synes det var så flott med mursteinsmur og alt det gule…

I allefall, det var disse jeg var på utkikk etter . De finnes i rikelig monn i år, så har du ork og sjanse til det  så ta med en boks når du likevel er ute og går. I naturen.

Her på  hjemvei. Og egentlig er det jo ikke “min mark” jeg har plukket flere liter bær i den siste uken, men jeg husker jeg leste noe om at blåbærplukkere er en utdøende rase…

så da er det vel greit hvor jeg enn plukker…?

Håper ikke det er riktig at det er færre nå enn før som høster bær.  Du gjør deg selv en stor tjeneste med å plukke bær, sylte, legge i frys eller spise de etterhvert…

I dag har jeg vært i “min mark “og funnet full pott der også. Det blir ikke siste turen. Jeg har bestemt meg for å plukke så mye jeg rekker og finner…

I fjor var det jo svært sparsomt med bær jeg fant…

Dagene mellom nattevakt og soving i det siste har gått til blåbærplukking og maling. Enda noe pirk igjen med å male hus, men med god hjelp  blir jeg i hvert fall ferdig før høsten kommer…

Ja, for det er jo lenge til…, eller?

Dagen i dag har vært en fridag midtimellom 8 jobbenetter ,og det kjennes godt å ha benyttet den,

selv om jeg måtte sove en stund utover formiddagen.

Etter skogstur dro jeg til mor siden vi hadde avtalt å spise middag sammen. Laks til meg, dynket med bernaisesaus, og ørret til mor. Med smør og rømme.

Siden solen fremdeles skinte, måtte jeg ut og gå. Jeg går jo egentlig både natt og dag , men litt annerledes og mye bedre å gå i skog og mar, enn på steingulv og linoleumsgulv som jeg gjør på nattestid.

Denne måneden er jeg langt flere netter på jobb enn jeg har hjemme.

Fra kveldstur. En liten time som ble litt lenger da man må stoppe opp og nyte. Lyset.

Fin søndagkveld til alle.

8 kommentarer
    1. Du er så flink å plukke bær. Jeg gjorde før, men ikke mye nå etter en venninne ble bet av hoggorm da hun plukket Blåbær pluss jeg er redd for flått. Men jeg smaker i ny og ne når jeg ser det gjennom turene:)
      Ellers hyggelig at du spiser middag med moren din.
      maling av huset overlater jeg til mannen min:) Jeg tåler ikke malingslukt:)

      1. Jeg har aldri møtt noen orm på bærplukking her hjemme. Da hadde jeg vel kanskje ikke plukket mer jeg heller, så krysser virkelig fingrene for at jeg ikke møter på..

    2. Nydelige bilder. Og så bra du får plukka. Jeg tenker det bare… og i nåtid tenker jeg at det må bli siden. Men siden kommer aldri…
      Koselig med middag sammen med moren sin <3
      Og så enig, gule blomster foran rød murbygning er veldig fint 🙂

      1. Tusen takk😀 ja, bærene må plukkes nå, klør litt i fingrene til akkurat det. Regne-og sovevær i morgen, men tirsdag skal jeg ut å se etter blått

    3. Da e masse nær i år👍Søstra mi har plukka ca 100 liter her i Onæ.. Eg e for lat te da. Æra væra dei så gidd plukka👏Eg får jo nytte av dei også 👍he he Klem❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg