Noe nytt og nyttig utenfor, en iskald tur og en lys ide…

I går var det nesten ingenting på plenen min som minnet om noe byggverk, bare noen støpte fundamenter som man nesten ikke kunne se.

I dag da jeg stod opp med smil om munnen,

bare fordi det er soldager og jeg skal ha fri en uke…,

hadde denne hagehytten nesten blitt ferdig.

Jeg gleder meg til å ta den i bruk…

som drivhus og et lite sted å drikke morgenkaffe og slikt f.eks,

et sitte-og være sted ute…

Jeg skal nytte fridagene mine godt, tenkte jeg. Ingen soving til langt på dag…

I morgen skal jeg være med denne gjengen…

Min datter og to barnebarn .

I helgen som var dro på en iiiskald tur

Da er det godt å ha med et lite telt som er lett å bære med seg, lett å slå opp , og til å få servert pannekaker i…

Herdla på Askøy er et flott område, til bruk for så mange med ulike interesser, men som jeg ikke har tenkt å gå mer inn på nå. Blir garantert ikke siste gangen jeg er her.

Mandagens utetur gav meg en lys ide om natten…

 

Jeg har jo turet en del etter at jeg flyttet hjem igjen etter mer enn 40 år…

men hvorfor ikke ha et mål med de turene, et mål som halve Øygarden har…

Da er det lettere å komme seg ut, kanskje til og med i regnvær…

Jeg snakker om Kystpasset.  30 turer i Øygarden.  Et klipp i heftet for hver tur. Innlevering og mulighet for å vinne premier. Men god tid, ikke før 1 mars neste år.

På en ” tankesorteringstur” mandag , møtte vi på hjemveien ett eldre par og og de vekslet noen ord om hvor mange turer de hadde klippet…

ja, da tok jeg tankene mine med på nattevakt og bestemte meg for å få fatt i et kystpass 2021-hefte og bli med på dette.

“Du skal jo allti bære ront og sjå deg om” som Sølvi sier at jeg sier…:)

Nehei, ikke nå lenger. Her skal tures og klippes!

Så i dag etter å ha hentet meg hefte på biblioteket, spist brunsj tidlig ettermiddag la jeg i vei…

 

3 kommentarer
    1. Det er smart å ha noe som drar en rundt på tur! Tipp topp ide! Og den hagehytta ser flott ut – skulle gjerne hatt noe med tak her også…. tenker…. og ser på sommerhytta og samler ideer, hehe… klemmer <3

      1. Ja, for min del er det smart i hvertfall i forhold til dørstokkmila…
        Tusen takk, ja lurt å samle ideer før man går til verket.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg