korte dager og lange netter…

Før jeg kom så langt i dag , startet dagen min i det jeg forlater jobb etter nattevakt…

Jeg har en liten time kjøring hjem, i skikkelig drittvær foran meg og kan ikke kjøre fort -som jeg av og til pleier-…

Ser det blåser 26 i vindstyrke over Sotrabroen og vi snegler oss over…

I seng før kl. 09, sover til nesten kl 17. Må det når jeg jobber mye, orker ikke være så hinsides søvnig på nattevakt. Det er direkte vondt, det vet alle som jobber natt…

Jeg sniker meg opp på kjøkkenet i morgenkåpen, mor har blitt vant å se meg i uvant tøy til helt ulike tider på dagen…

Lager meg en kaffekopp og kikker gjennom snapchat…

Min eldste datter har sendt bilde av en ekkel motor hun mekker på,-jeg tror i hvertfall det er det det er…noe de har hentet ned i dypet av sjøen og skal ordne. Hun er industrirørlegger…

Min yngste datter sender også fra sin jobb. I Stockholm. Hun er livsmedelinspektør -(ernæringsfysiolog) og har akkurat begynt i ny jobb. Jeg er redd for henne hele tiden…,

men heldigvis skal hun ha hjemmekontor fra neste uke.

En sykepleier-søster står i fullt utstyr og injiserer noe for smitte…

Vel, etter jeg har dusjet og klokken er rundt 18 er det jeg starter inntaket av frokost/brunsj, lunsj. Her er det bare å hive innpå alt på engang, se bildet over.

Jeg skal snart dra på jobb igjen så alt-i-ett-måltid passer meg.

Sammen med frokosten tar jeg disse remediene her, faktisk mangler jeg en sort…

Når jeg er ferdig med alt inntak av mat og kosttilskudd, slenger jeg oppi noe nattmat i en boks. Finner det i frysen, pleier lage opp litt middagsmat når jeg har fri.

Dårlig bilde , men det er frosne vegetarburgere

som jeg spiser sammen med noe nudler, får være enkelt i natt…

Da skal jeg bare gjøre noen stretchøvelser og sminke ett trøtt fjes før jeg setter meg i bilen igjen, og håper det går bra  i uværet som enda herjer…

Ta en tidlig kveld og sove godt dere som kan.

Man trenger mer søvn i mørketiden, eller?

9 kommentarer
    1. I seng før kl. 09:00 – frokost 18:00 Hmmm. Jeg finner ikke ord 😉

      Ja man trenger mer søvn i mørketiden- så husk det du driftige dame 🙂

    2. Håpa nattevakt gjekk fint. Kjøyr fint i dette været. Eg jobba også i byen. Litt veg, men veie opp med at eg bur her ute. God natt. Klem

    3. Jeg beundrer folk som klarer å jobbe natt! Jeg har så vidt prøvd meg som delvis hvilende nattevakt, Det var slitsomt og veldig dårlig betalt. Man er jo ikke hjemme, men likevel får man bare betalt for noen av timene. Jeg har også tro på det med kosttilskudd. Blant annet vitamin D i form av fiskeolje. Det skal være ekstra viktig for et godt immunforsvar. Skjønner godt at du engster deg for dattera, men det hjelper jo ikke å engste seg for alt som muligens kan skje. Likevel gjør vi det… (Kjenner meg jo igjen!)

      1. Takk! Jeg hadde aldri giddet å jobbe hvilende, altfor dårlig betalt. Ja, vit D er viktig, spesielt når jeg får så lite dagslys som på denne årstiden.Sant nok, det med å engste seg…

    4. Hadde nok sliti med å ha nattevakter.. men bra noen jobber sånn ! Floradix med jern tar jeg av og til..og litt d-vitamin i perioder..men ingen ting fast ! Klem og fin uke videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg