IKKE brenn undertøyet… SPIS kake! Kakeoppskrift.

IKKE brenn undertøyet

Spis kake

Gratulerer med dagen!

 

All ære for de som har tatt til gatene i dag…

uansett hvilke paroler alle landets kvinner , og noen menn har gått under…

 

Hadde jeg tatt ut tenker jeg at jeg ville gått under

“Min identitet er min styrke! ”

eller

“Kvinner forandrer verden”

 

Jeg har i stedet stått opp , noe groggy, etter nattevakt…

bakt kake, etter oppskrift fått hos søster.

Endelig en oppskrift med en god bunn i langpanne:

 

400 g smør

4,5 dl vann

6 ss kakao

9 dl sukker

9 dl hvetemel

1 ts salt

4 ts bakepulver (eller 2 ts. natron)

5 egg

Kok opp smør og vann i en stor kjele. Trekk kjelen av platen og tilsett resten av ingrediensene. Bland alt godt sammen.

Stekes i langpanne. 180 grader 30-35 min.

Forslag til 2 sjokoladekrem/topping.

KREM 1:   3,5 dl melis, 4 ss smør, 1 ss kakao, 2 ts vaniljesukker, 2 ss kaffe, 2 ss fløte/melk (kan sløyfes)

KREM 2:   Kokesjokolade smeltes i vannbad med litt smør. Litt fløte(ca. 2 ss) Rør inn melis og vaniljesukker til du får en passe kosistens til å ha på.

I dag brukte jeg krem 2. Kaken ble god den. Har mer i frysen til de som kommer innom…

 

HA EN GOD KVINNEKVELD!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg