I morgen går jeg i skogen og klemmer et tre…

I morgen har jeg tenkt å gå i skogen å klemme et tre…

For det er ikke sikkert at jeg kan klemme noen på en stund…

eller kan jeg kanskje det?

Jeg bestemmer ikke det selv lenger, men må spørre meg for…

Kjenner du deg trist, nedstemt, kanskje litt likegyldig  for tiden?

En snikende følelse av noe udefinerbart du ikke er vant til å kjenne på?

Jeg har snakket med flere som har det slik de siste dagene, og er selv en av de…

Har oftere lyst å gråte…

men greier ikke la være å kikke etter.

Hver eneste dag

Tall på smittede, innlagte og døde som farer over skjermen er ikke så lett å velge bort,

og frykten for at noe skal skje med noen man er glad i er alltid der.

Kroppen er i beredskap hele tiden, og det gjør en så forbasket skjør…

Jeg setter pris på alle små øyeblikk som kan få meg litt revet bort fra tung virkelighet…

som når jeg trett og ferdig etter nattevakt gruet meg i dag tidlig til å måke snø av bilen før jeg skulle kjøre hjem og fant et hjerte tegnet i snø på frontruten. Og hvem kan ha laget det?

En “beiler” som de andre nattevaktene foreslo?

Da så jeg søster stå inne på heimen og veivet med armene og pekte på hjertet, og jeg måtte bare smile…

Og når mor har funnet frem bær fra frysen og laget et nydelig og søtt syltetøy som vi kan oversvømme nystekte vafler med,

Ja, da smiler jeg da også…

Dessuten har sydenfuglene kommet hjem, jeg så de i store formasjoner en morgen jeg kjørte hjemover…

og det får man værsgo smile av…

og her

 

bygges det for harde livet, oppe i høyden.

Jeg sitter i kjøkkenvinduet og følger med mens jeg drikker morgenkaffen,

på ettermiddagen de fleste av dagene…

så får jeg litt god-følelse inni meg…

ALT BLIR BRA

det må vi bare tro på!

selv om det tar tid…

Jeg håper at mandag blir en god dag…

resten av neste uke blir det travle netter og lange sovedager…

Siden svenskene måtte utsette reisen sin hjem på ubestemt tid, skal jeg jobbe det meste av påsken.

Så er det bare å vente og se…

I morgen går jeg i skogen og klemmer et tre.

Kan hjelpe litt, bare prøv…

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Du skriv så bra som eg har sakt før💐Eg må bare sei eg har falt ned i ei grøft som da ikkje e lett å komme opp av🤔Da med grining kjenner eg meg att, eg griner stadig vekk. Eg må innrømme at eg e livredd dette styret… Men har da bra tross alt, har jobb å gå til kvar dag blant anna. God Påske til deg🐣🐥🐓💐Klem♥️

    2. Jeg klemte et stort og flott tre igår…. men jeg er trist og griner endel faktisk…. blir for spesielt dette…. jaja, gode klemmer til deg fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg