HVA SKAL VI HA til middag?

 

Ikke så ofte jeg spør noen om det…

annet enn meg selv…

Her er det noe med fisk tre dager/netter på rad.

Mandag nattmiddag med pasta, pesto , laks og grønnsaker. Klokken 3 på natten da jeg var på jobb. Da pleier jeg sette meg et kaldt sted, i en vinterhagestue i mørket og spise middag. Smaker utrolig godt med middag om natten…

I går/dag ble det sånn ca. midnatt.

Det ble fiskesuppe med rød pesto, men uten hvitvin. Det hadde jeg ikke i hus, og kunne ikke akkurat slenge rødvin oppi gryten…

Tror jeg har skrevet oppskriften før. Man kan jo variere mye da, men her er den  oppskriften jeg brukte i kveld:

200 gr. laksefilet

200 gr torsk

1 ss smør/margarin

2 stk gulrot

100 gr. sellerirot

en halv purreløk

(en halv fennikel-det har jeg aldri i)

1 ss hvetemel

2 ss rød pesto

1 terning fiskebuljong

2 dl matfløte

1,5 dl hvitvin (kan sløyfes)

6,5 dl fiskekraft

1 ts. salt

1/2 ts pepper.

Kutt opp alle grønnsakene i fyrstikklange , tynne skiver og fisken i terninger.

Smelt smør( og gjerne litt olje i, det har jeg alltid med) og fres grønnsakene noen minutter på medium varme. Strø over melet og vend inn.

Rør inn pesto og ha i all væsken. La småkoke ca 10 min. Ha i fisketerningene og trekk 5-10 minutter til. Jeg foretrekker å koke fiskekraft  og en terning fiskebuljong og så ha oppi grønnsakene som er frest. Fisken til slutt. Noe godt brød til og jeg lover det er lett å spise for mye…

I morgen/i dag skal jeg passe de små og da blir det også fisk. Stekt fisk, poteter og gulrøtter, det er de vant til når mormor kommer…

 

 

5 kommentarer
    1. Fisk er god mat , og det her så og hørtes smakfullt ut 🙂 Blir veldig ofte bare å koke ris eller poteter og noen grønnsaker her hos oss.. Mannen vil helst ikke ha fløte og rømme og sånt i maten, jeg spiser nesten hva som helst så da blir det det jeg vet han liker også.. God helg videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg