Hva med å ta en salat og litt ris?

Ja, er både tøft og fint, men likevel en direkte årsak av tiden vi er inne i…

For det er vel en slags terapi å sitte med slikt  å gjøre om kveldene?

Er min datter som har laget og jeg har forstått at i hjem over hele landet har det “svømt over” av plastperler  i mange uker nå…

Men det jeg hadde tenkt å skrive noen ord om, er at når man er i en krise, som kan være utløst av så mange ulike årsaker, så kan man komme i en periode med sinne…

Der har jeg vært litt i det siste…

Jeg har tenkt mye stygt og sagt mye stygt, mest til meg selv i bilen på vei til jobb…

men også høyt til andre som har lånt øre til meg…

All denne elendigheten for at noen idioter og griser i Kina skal spise obskøne dyr som man ikke skal være i nærheten av…

Var det ikke mulig å ta seg en salat  og litt ris!!!  F.Y alle griser i Kina. Unnskyld…

Forresten jeg sier ikke unnskyld for jeg er rasende og har lyst til å filleriste noen!!!

Har lest et sted , for det kan vel umulig være ønsketenkning…

at hunder og katter skulle bli forbudt å spise i Kina…

Ja, for all del, det er ikke en dag for tidlig!!!

Vi har fyrt i det siste, dvs. i hovedetasjen… Varmepumpen tok kvelden og mor frøs, og heldigvis var det rikelig med ved…Det kan være godt å se inni flammene, kanskje det kan gjøre en litt mindful og at man bli litt mindre sint av det…?

Men jeg skal ALDRI dra til Kina, jeg skal aldri gå på den kinesiske mur som jeg så lenge har drømt om, tror faktisk ikke jeg skal spise chineese wok engang…

Akkurat nå har jeg alt som har med Kina og kinesere  i vrangstrupen, for om det fremdeles er sant at hele elendigheten startet med matinntaket til kineserne…, eller mat og mat…har egentlig ikke ord, har bare lyst å banne!

Det er en følelse…

og jeg vet det går over…

Det kan være mange måter å kanalisere sinnet sitt på…

Jeg har bestilt meg nye sko…

De er rosa og jeg håper de kommer i posten snart… Godt å gjøre noe lystbetont…

Og flere sko er i tankene. Jeg lurer på om jeg skal begynne å jogge, man kan få ut mye frustrasjon med det, kanskje jeg til og med skal begynne å jogge i regnvær…

Om dere ser meg så vet dere hvertfall hva jeg driver med. Får ut litt frustrasjon og litt kondisjon på kjøpet…

Nå skal jeg ikke være sint mer, hvertfall ikke her inne…

Fra kjøkkenvinduet mitt de siste dagene har jeg sett ørn som flyr lavt og blå himmel…

Alt blir bra og jeg synes det er så mange fantastiske mennesker og måten de takler denne vanskelige tiden på. Mennesker rundt om i verden er utrolig positive, kreative, snille og menneskelige med hverandre, så ja, jeg skal ikke være sint mer…

Men innimellom er det veldig slitsomt…

 

10 kommentarer
    1. Du er ikke alene om de tankene der. Jeg sa for noen uker siden til ungene mine: Jeg skal aldri mer spise på kinesisk restaurant. Vi har jo pleid å gjøre det iblant, eller ta med maten hjem da. For det er jo rimelig, og enkelt. Men nå frister det faktisk ikke. Og jeg har et horn i siden til de rare, og farlige matvanene til kinserne. Kanskje det ikke er sånn med de som holder til i Norge, men hvor trygge kan man egentlig være på det?
      Uansett, det å holde på med noe som gir en mindful følelse er nok bra i disse tider. Men at vi alle holder på å gå på veggene er jo slett ikke rart.
      Å se ørnen sveve høyt der oppe må jo være litt av en opplevelse. Nyt de små øyeblikkene ♥

      1. Ja, matvanene deres har skadet hele verden, men vet at sinnet mot de vil gå over og at det hjelper ingenting å være sint…
        Ja, nyte de små øyeblikkene

    2. Må ikke rette sinne mot bare en gruppe mennesker. Det er menneskene generelt som stjeler dyreverden sin plass. Er ikke så lenge siden svineinfluensa og fugleinfluensa var krisen. Ofte er der det er mest sykdommer de stedene der mennesker ikke har annet valg enn å måtte spise det som er rett foran seg. Som er absurd når arealet på god jord å dyrke i i verden er mer enn nok plass for mat til alle. Så er mennesker i seg selv som ødelegger. Og vi er bare mennesker alle 🙂

      1. For ordens skyld, så er Coronasmitten fra et delikatessekjøttmarked i Kina, og ingen trenger spise noe av det de selger der fordi at det ikke finnes mat.

    3. Ikke noe hyggelig med dette viruset.. men et flott mesterverk av perler.. 🙂 Har hørt det kommer fra Kina ja..så får håpe forbuda trer i kraft..og at det blir overholdt (men det spørs vel ..om det er penger å tjene på det ) Nye sko og blå himmel er bra da.. Klem til deg <3

    4. Da e frustrerende for tiden😷Håpa Norge snart e e friskmeldt👍Synest da e dumt at mange gir f.. i heile viruset så det kan ta tid🤔Da var fest her nedi feltet med ein haug med folk til 4 i natt👎voksne bør tenkha lenger.. Har foresten kjøpt knall gule sko som e på veg👏👏👏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg