Grue seg til morgendagen…?

Jeg prøver intenst å snu litt…,

på døgnet.

Kanskje det da ikke blir en så vond morgennatt…

om jeg gjør en liten døgnforskyvning…

I natt ved 02.30-tiden var det et voldsomt uvær her med lyn og torden, som nok gjorde sitt til at strømmen var borte, da jeg krøp ut av dynen i formiddag.

Jeg ble sittende her som en furie og vente på at jeg kunne lage meg morgenkaffe.

Det ordnet seg etter en stund…

Bildene er fra kystpasstur til Grana i Telavåg, med søster, for halvannen uke siden.

Det er skulpturen Livets Portal. Den er en av 3 skulpturer i Øygarden som er plassert ute , en i hver av de gamle kommunene, som nå er blitt til en storkommune.

Selve turen til dette stedet, synes jeg er en av de fineste kystpassturene, og det er en av de korte turene.

Men tilbake til overskriften.

Jeg har faktisk gruet meg i flere dager, -ikke akkurat til å begynne på jobb igjen, for jeg kjefter på meg selv og forteller meg selv hvor heldig jeg er som enda kan stå i jobb…-,

men det er så gresselig tungt å begynne på igjen når man har hatt 4,5 ukers ferie…

Det er direkte vondt å måtte holde seg våken hele nettene, og ikke kunne legge seg før nærmere 09 om morgenen.

Men ja, jeg er av de heldige, som kan jobbe!

Da jeg var sykmeldt i mange uker før juletider i fjor, kjente jeg på følelsen av å ikke være til nytte for noen, være ubrukelig, satt på sidelinjen…

Det var ingen god følelse og samtidig var det smertefulle dager…

Så jeg har blitt enig med meg selv at jeg skal være glad for

at jeg igjen kan komme meg avgårde, gjøre noe nyttig, ha helse til å kunne begynne å jobbe igjen etter ferien, og å få lov til å være viktig for de jeg jobber for…

Ønsker alle en god søndagskveld!

 

12 kommentarer
    1. Kan du ikke ha andre type vakter? Jeg husker nattevakter som en pine. VONDT er rette ordet 😮 Men ønsker deg lykke til 🙂 Kjempefine bilder <3

    2. Du er savnet på jobben skal du vite🙂 Nå er det neste pulje til å få seg noen ferieuker- og det skal bli godt🙂

    3. Det beste er å være i jobb og glede seg til ferie.. savner den tida 🙂 Tøft med nattevakter da.. men du er jo vant med det..og det har vel noen fordeler også.. Så flott ut på tur ved kysten.. 🙂 Ferieturen til varmere strøk så også veldig fin ut.. God helg til deg <3

      1. Ja, jeg vet du har vært der du og, i jobb og glede seg til ferie…, men tror du er flink å fylle dagene likevel…
        Ja, ferieturen var fantastisk, bare uhyggelig å tenke på hvordan det er nå på Rhodos..

    4. Jeg skulle ønske jeg kunne jobbe mere, men helse strekker ikke til. Ja, det er fint å kunne være til nytte. Jeg jobber frivillig en dag i uken og det gjør godt for kropp og sjel.

      1. All ære til deg som jobber frivillig, da kan man jo styre det litt selv også etter dagsform. Jeg krysser virkelig fingrene for at jeg greier jobbe til jeg blir pensjonist. Er jo ikke så altfor lenge til…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg