GOD POLYNATT!

Jeg sitter oppe og bare svitsjer gjennom tv-kanalene på natten og det er da man bare faller innom…

noe som pirrer nysgjerrigheten…

Det som får man til å undres …

For å undre seg mener jeg  er en god egenskap…

Jeg falt innom programserien til Louis Theroux (BBC Brit) og i natt utforsker han litt om å være polyamorøs.

Om å leve i familier der dette er en livsstil.

Det var ulike familier. En familie med godt voksne mennesker. En annen med unge mennesker i etableringsfasen.

Louis Theroux er en fantastisk intervjuer.

Han stiller spørsmål som  gjør de han intervjuer sårbare, og de mest sårbare her var mennene i de ulike familiene. Den ene fortalte at det var helt greit at partneren han hadde vært gift med i mange år, var forelsket og var intim med andre menn. For han visste jo om det…

En av de unge menn ventet barn med sin partner, men hun var i et forhold med en annen mann.

Og det var helt greit…

De fortalte åpent om sine forhold, men det ble litt vanskelig når LT spurte om vedkommendes følelser…

For det var ikke alltid så lett…

Når det kom til følelser lærte jeg et nytt ord:

Lykkemedfølelse.

Når partneren du elsker, er forelsket i og intim, med en annen mann/kvinne så er du lykkelig fordi partneren din er lykkelig.

Og jeg sitter tilbake i sofaen og kan ikke annet enn undres, men uten å være fordømmende…

For det er det jeg liker så godt med denne Louis Theroux. Han er ikke fordømmende , han er undrende. Og selvsagt det er et dokumentarprogram han lager, men det er fordømt godt!

OG MEG SELV OG POLY

For meg gjelder fremdeles det samme jeg har vært inne på før her inne:

Ja, f.eks. om jeg hadde hatt to menn…

Jeg kunne kanskje vært fristet til det…

om den ene jobbet til sjøs og var hjemme noen ganger i året…

og den andre jobbet som veldig-lang-lang-transport-sjåfør…

Så det er ikke så mye håp der nei…:)

Men jeg tillater meg å oppriktig undres

uten å være fordømmende…

 

 

8 kommentarer
      1. Ja, det er garantert ikke for alle. Det var interessant å se hvor inderlig de ville leve slik selv om det var svært problematisk med tanke på følelser av og til.

    1. Enig, man trenger ikke dømme noen ..selv om slik di lever ikke hadde passa for meg /en selv.. Undring er en bra ting..ikke sett program med LT , men høres interessant ut… Ha en fin dag videre 🙂

      1. Er lett å være fordømmende når noe er helt utenfor ens egen “sone” og uforståelig for de fleste. Det er da det er bra å kunne undres i stedet for…Men det er helt sikkert et godt liv for noen, ganske mange faktisk, for det finnes endel slike samfunn.

    2. Hmmm – høres ut til å være et interessant program! En skal ikke dømme nei – heller undres! Alle må få gjøre det man selv vil…… det kan ikke andre bestemme! Klem <3

      1. Ja, jeg synes han utforsker mye interessant i programmene sine, og slik han går inn i det og stiller spørsmål er dyktig gjort.
        Ja, sant alle må få gjøre som de vil så sant man ikke på noen måte skader andre. Enn seg selv hvertfall…

    3. Jeg har sett dette programmet, og jeg er også litt undrende til at de får dette til å fungere. Personlig så hadde det ikke fungert for meg…. Jeg hadde hatt problemer med st partneren min hadde hatt et intimt forhold til en annen kvinne. Jeg er også rimelig sikker på at jeg ikke hadde fungert i forhold til to menn heller.
      ::
      Vet ikke om du har fått det med deg, men jeg blogger for tiden på nouw for å sammenligne. Har du lyst til å følge meg der, så finner du meg her: nouw.com/veralynn

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg