En uke med mye hjelp…

En uke der jeg har vært aller mest innendørs. Det har snødd og lagt fint en liten stund, for så å regne og blåse bort. Føret akkurat nå egner seg ikke å gå ut på, det er speilglatt rundt huset her på min side og jeg slipper inn besøk gjennom garasjen. De som beveger seg rundt er på eget ansvar…

 

Uken har bydd på et ovenattingsbesøk for noen med splitter ny hytteleilighet…

Jeg var på nattevakt ,-som jeg håpet å komme gjennom uten å trenge hjelp…-,og da var det fint at noen passet huset …

Før de kom husket jeg at min svoger er veldig nøye på at det er brannsikkert, og jeg tenkte at her var det bare å få på plass en ny røykvarsler, den gamle hadde nemlig forsvunnet i oppussingen av gang og soverom…

Jeg rigget meg til med “alt”, det ble brukt både hammer og skrujern og skrumaskin og noen bannord…

Jeg er ikke så bra på å gjøre slike ting lenger…

Men den kom på plass før jeg igjen måtte legge meg på sofaen…

En dag denne uken dro jeg i skogen og hentet fuglemateren.

Ingen tegn til at noen hadde vært og spist, så jeg tok den med til et sted i åpent landskap.

Får håpe de finner den der, for fuglene trenger hjelp nå til å finne mat…

I går hadde jeg bestilt denne damen til å hjelpe meg å skru sammen en ny seng, her blir jo snart storinnrykk og da må jeg ha nok med sengeplasser…

Jeg er mektig imponert over min datter som ordnet dette , og jeg lærte meg et nytt triks eller to men ikke sikker om jeg kommer bruke det, for på forhånd hadde jeg skrudd i tre skeive skruer og måtte bare gi opp.

Som et barnebarn sier : “jeg trenger hjelp”…

Her ligger hun og hviler før vi igjen fikk ting på plass, ned fra  loftet og opp fra kjelleren…

I dag var det julebesøk og julemiddag her i huset. Min eldste sønn, svigerdatter og aller minste har spist middag,- pinnekjøtt til foreldrene mens jeg og minsten spiste vegisterkaker…

De drar bort i julen så ingen feiring med farmor denne julen…

Etterpå måtte vi pynte tre, og ettåringen visste nøyaktig hva han skulle gjøre, selv om han også trengte litt hjelp…:)

Før de gikk måtte min sønn “til pers” å få opp noen skruer, jeg kan skru i gamle vegger selv, men tør ikke i helt nye gipsvegger…

Så var det bare å si: “gå forsiktig i kommende uke, og God 4. søndag i advent!”

 

3 kommentarer
    1. Stemningsfulle bilder både inne og ute 🙂 Fortjente en strekk etter sengemontering.. kjøpte ny seng i høst vi.. mannen og yngstesønn monterte.. 🙂 Eldstesønn spiste vegisterkaker (kjøpte)her på julaften, vi andre spiste ribbe og medisterkaker.. Romjulsklem fra Mjøndalen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg