En ny sneglesort…og middagsanbefaling

Som dere ser har jeg vært ute i regnværet i dag…,

og funnet en ny sneglesort , et slags  kunstverk midt i løypen…

Den var ikke så mye å se på, og ikke vet jeg helt hva den heter…:)

Det var  forresten ikke ille i det hele tatt med tur ut i litt regn-av-og-til.

Det får man tåle i godt selskap.

Alvøskogen . En halvtime å kjøre fra meg og der min eldste sønn og familie bor like i nærheten.

Stier på kryss og tvers, så glad jeg gikk sammen med de som var lommekjente her…

Farmorgutten sover godt på trilletur ute.

Hjemme igjen var det ikke meg som laget middag, jeg kunne heller krabbe rundt på gulvet med den lille.

Han er rask og det tar ikke lang tid før “alt” som går an må flyttes opp i høyden…

Middagsanbefalingen er denne formen:

Kokt torsk. Legg den i en smurt form med kuttet vårløk og paprika. Ha på en blanding av rød pesto-Eldorado sin brukt her, den er litt sterk med chilli i-, og fløte. I ovn en liten stund og med ost på toppen de siste minuttene. Veldig enkelt og veldig godt. Og man kan variere med all slags grønnsaker.

Jeg fikk med meg hjem resten og har derfor middag til i morgen natt mellom 02 og 03…

Jeg er godt fornøyd med søndagen min, den gir meg energi til uken som kommer.

Håper andre også har hatt en god søndag? og kanskje samlet energi til en ny uke…

Til slutt et lite bilde av sneglen.

Den har navnet “Spenninger”…

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Artig med litt kunst i fine omgivelser..selv om det var gråvær ! Hyggelig å kose seg med veslegutten og få servert deilig mat da.. ser helt nydelig ut <3 Fin ny uke til deg og dine <3

      1. ja var lenge siden jeg hadde sett han nå, og da er jeg alltid så redd han skal være redd meg…, men det gikk bra. Og maten var nydelig. Fin uke til deg og dine også. Klemmer

    2. Først tekte jeg du hadde funnet snegle som du hadde laget middag av :D. Nå er ikke det nødvendig det verste, har spist hvitløksmarinerte snegler, de var gode – men vet ikke om den finnes i vill tilstand i Norge. Søndagen din hørtes så fin ut, tur, krype rundt på golvet med en liten farmorunge og få servert middag <3. Middagen hørtes nydelig ut. Håper du får en god arbeidsuke, og får se litt av lyset ute også. <3

      1. Usj, nei snegler kommer jeg aldri spise… Ja, hjelper på arbeidsuken med litt avsporing innimellom øktene, og ikke så ofte jeg tør å besøke slike småtroll i disse dager…Klemmer igjen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg