Eg ser deg nesten sånn som før…

Bilde er tur alene for flere uker siden, og nå er det på tide å ta fatt igjen…

I går var jeg, etter litt forskjellige stopp…,

hos eldste sønn og familie.

God fiskemiddag fikk jeg spist der, selv om ettermiddag er nærmere frokost for meg…

Småen på fremdeles 2 år spiste så mye fisk og grønnsaker at farmor var helt overgitt…

Når Magnus var lagt og vi to voksne hadde tid for oss selv, -for mammaen hadde et ærend ut noen timer-,

fikk min sønn hjulpet meg med ting jeg ikke greier alene…

Vi fikk oss en god prat om viktige ting…

og han viste meg en videosnutt han hadde, som var for bare en liten stund tilbake.

Magnus sitter på fanget til oldemor og prater med henne…

Jeg lurer på når han er stor nok til å skjønne at oldemor ikke er mer, for det er vel litt forskjellig når barn greier forstå hva død betyr.

“Eg ser deg ennå øvealt

i et liteblad som falt

I ei sky som driv forbi

På en himmelhøge sti

Fly i fred nå e du fri”

Sangen av elle melle spilte vi av i mors begravelse. Melankolsk og vakker er den.

 

Forrige helg feiret vi søster nr. 5 sin 50-årsdag. Sorg og glede går hånd i hånd, som jeg fikk i en kommentar, er absolutt sant…

Da var vi sammen en hel helg , vi 6 søstre, og hadde det kjekt sammen som vi alltid pleier når vi samles…

Hun disket opp med alt mulig godt som dere ser…

Helgen ble litt travel…

Feiringen hadde vi planlagt for lenge siden, timeplanen til å få til søstersamlingshelg kan være et puslespill…

Samtidig passet det godt denne helgen å dele mor sine ting.

Etter helgen har vi gått flere runder med det som ble til overs, og jeg synes vi har gjort en god jobb med å ikke kaste for mye. Man kan ikke ta vare på alt , men en del kan man gi bort…

“Takk for det som va

Takk for kvært et lite minne

Takk for alt du ga

Alt som aldri heilt forsvinne

vinterdagen blei så brått på hell

skyer e som reine snø i kveld”

 

“Eg ser deg nesten sånn som før

i ei liden fuglafjør

I ei sky som dreiv forbi

På en himmelhøge sti

Fly i fred nå e du fri

 

God helg!

10 kommentarer
        1. Jeg hadde aldri hørt den sangen, så jeg gikk inn og lyttet. Nydelig sang, med meningsfull tekst. Det er sånne ord som får man til å kjenne vinden som et stryker over kinnet, fra de som gikk før oss……….

    1. Veldig nydelig skrevet. Stemninga. Må ta av meg brillene her, tårene svir i øynene. Det at en så viktig person er borte <3
      Og så har de den fine gjengen i rundt deg, søstrene dine. Det høres så hyggelig ut. Og den praten med sønnen. Livet. Noen kommer og noen går. Veldig fine vers <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg