Dramatikk på sjøen, men magisk solnedgang…

Håper jeg slipper flere uker av denne sorten ulike drama som har passert meg denne uken…

Men for en magi når solen går ned i havet…

Godt å oppleve det sammen med noen, og spesielt når jeg hadde 3 ensomme nattevakter foran meg…

Gårdsdagens drama var toppen, og det kunne lett endt i tragedie…

Mens min onkel, tante og mor dro på fisketur-jeg skulle på jobb og var litt  “molefonken” over å ikke kunne være med- så jeg tok heller bilde for å dokumentere at også sauene enda har det fint…

utendørs i midten av oktober…

Vel, de som ikke har fått et merke i skolten og har dratt til byen da…

Vet ikke om mor var så veldig lysten på fisketur, men hun hadde halve klesskapet med seg…

og varmt å drikke, for hun er en frysepinn…

Jeg håpet at de kom hjemigjen før det var mørkt …

Men da  jeg gjorde meg klar for å dra på jobb, kom det en heseblesende telefon fra mor at alt var bra med de, mens båter stod i brann rundt de og brannvesen og andre instanser var på vei.

Bilder av dramaet som fant sted på Selstø tar jeg ikke med her, det finnes på nett og avis.

Men det kan jeg si at heldigvis fungerer jungeltelegrafen, det var mange folk som kom fort til ,

så ikke hele det fine og verdifulle stedet med sjøbuer og båter gikk opp i røyk…

Brannbilen kjørte feil, men kom nå til riktig sted tilslutt og alt ordnet seg .

sålangt…

Jeg ser for meg mors rapport fra minuttene da alt gikk galt…

Min tante og mor hadde gått i land, og fisken- de reddet fisken…

Min onkel skulle legge til og fortøye båten, da det først kom røyk fra motoren,

og da han såvidt var i land stod flammene opp…

En mann på 87 år er ikke den raskeste i verden, og mens mor gaulte at han måtte komme seg på land, sluttet han å prøve å slokke og  kom  hoppende med flammene etter seg…

Det var overtent på kort tid …

Ja, det kunne gått riktig så galt i går kveld for de tre gamle på fisketur…

Jeg. Jeg ønsker meg noen rolige dager og netter fremover…

og noen flere flotte solnedganger…

Det har begynt å blåse opp ute, jeg skal gjøre meg klar til siste av denne ukens nattevakt og ønsker hermed alle en fin lørdagskveld!

 

 

2 kommentarer
    1. Ja da såg dramatisk ut. Heldigvis var dei me land👍Håpa dei har da bra. God natt te deg😴Klem🧡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg