Den gule knappen er trykket på…

Alt annet enn vanlige grønne planter i vinduskarmen min nå…

Tomatplanter og paprika  får vente en liten stund til, før jeg planter de ut for å  bo i hagehytten…

Den gule knappen er trykket på, det er det værsjef Eli Kari som har klarert…

og med det har hun erklært vår!

Jeg hørte det på radioen da jeg satt og ventet på noe i forgårs…

Like før hadde jeg mitt første møte med linerlen. Den holdt seg helt i ro og kvitret til meg, så jeg kunne se den og være  helt sikker på at den var tilbake.

Den kommer allerede i slutten av mars eller tidlig april, og jeg har speidet etter den…,

men jeg så den først i forgårs.

Det var dagen da jeg holdt meg i området hvor mor bor,

i flere timer, og i forskjellig gjøremål…

Her har jeg tatt turen ut til holmen like ved der, mellom noe venting …

og kan se Ternholmen boområde fra en annen kant.

Samme holmen , bare utsikt utover fjorden.

og Samme dag, kystpass med Sølvi.

Tid og rom for å være ute i det fri , nesten vindstille, med mye sol. Slik har de siste dagene vært.

Jeg prøver å benytte tiden som best jeg kan , for den går så forbasket fort nå.

Og det er mye å ta seg til utenfor  på hjemmebane også nå…

I går, på tur med mor, et sted hun hadde lyst å inspisere. Jeg var aldri så lite nervøs for at hun skulle falle.

For da hadde hun garantert brukket noe…

Etterpå, i går kveld ,gikk jeg meg en kveldstur alene. Ville bare se solen gå nesten ned før jeg dro hjem.

Til slutt bilde fra nesten en uke siden. Søster og jeg hadde avtalt kystpasstur, og da får man gå selv om det regner litt…:)

Men regnbuen fikk vi med oss da…

Tror faktisk ikke det har regnet siden denne dagen, og ikke det at jeg har så mye lengt etter regnet, men det må gjødsles og da må det helst være regn…:)

Nyte dagene som best dere kan!

 

 

13 kommentarer
    1. Så nydelige bilder, så vakker solnedgang. Mor di har flytta til et vakkert område. Og så fint å sette ut vekster. Det er så fantastisk nydelig nå. Riktig fin dag til deg 🙂

    2. Ja, det har vært fint vær i de siste dagene og det var herlig:)
      Tusen takk for at du delte bildene. Så vakkert der hos deg:)
      Og bildet med regnbuen er fanstastisk:)
      En fin dag til deg:)

          1. Den heter Rong bobilparkering. Er nok andre bobilparkeringer også i Øygarden. Jeg viser deg gjerne plass å stå en natt eller to utenom offentlige parkering. Ta turen her, lover deg mye flott kystnatur😀

    3. Hyggelig å se det spire og gro..både i vinduskarmen din og i naturen 🙂 Jeg har ikke sådd eller planta noe slikt i år.. blir å kjøpe et par blomster til verandakassene bare.. Ynde MÅ jeg ha.. Flotte bilder fra turer var det her også.. Ønsker deg ei fin ny uke <3

      1. Tusen takk! Jeg liker å så tomatfrø spesielt men også annet spisende… er vel noe med å bo på landet… fint med blomster i altankasser også da😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg