Brutalt mange skritt og på to hjul i svingene…

H-ordet tar jeg ikke i bruk før august er over, men gjessene har flydd-jeg både så og hørte de for etpar uker siden, og svalene hadde samling før de dro samme vei.

Fuglelivet har stilnet litt…

 

En liten del av av gårdsdagens mer en 25000 skritt , som var BRUTALT MANGE…

-likte beskrivelsen til min datter da jeg fortalte om dagens skritt på snapch-,

brukte jeg til å gå på tur sammen med denne trioen, min sønn, samboer og sistenye…

Vi gikk gamle kyrkjevegen, som er en forlengelse av tur til Larslibua

der jeg har vært noen ganger i det siste.

I går var det fineste sensommervær…

Da jeg gikk her for 14 dager siden øste det ned og vi søkte tilflukt i dagshytten Larslibua.

På veien dit fant vi noen Geocash- (VI-min datter, to barnebarn og jeg) der man finner skatter i terrenget og legger fra seg skatter…

Så endte vi opp inne i dagshytten og ble der og leste bøker og ventet på at det skulle bli opphold i regnbygen…

Etter gårdsdagens trilletur langs kyrkjevegen, fant jeg ut at jeg skulle reparere enda et feilklipp i kystpasset og dro på en langtur alene…

 

Opp bratteste veien til Fjell festning og videre til foten av fjellet ved Liatårnet…

Oppe ved Liatårnet -341 moh. og det høyeste punktet i Øygarden-hadde søster og jeg vært før denne uken …

Den dagen kom tåken sigende da vi skulle gå den lange turen tilbake, på motsatt side av der jeg gikk i går…

men vi fant da frem til slutt…

Alltid godt å komme hjem etter lange turer…

Mor turer også , helst på 2 hjul i svingene og med blålys på…

Det er noe hun har begynt med i det siste…,

men som jeg håper at hun slutter med  nå…

Hun trenger en rolig tid med tilfriskning  før neste runde i helsevesenet…

Ikke mor det er noe i veien med, men helsevesenet- selve ordet rommer mye…

Jeg er ikke glad i sykehusreformen der det er om å gjøre å komme seg “hemigjen” omtrent før man har fått varmen i seg i en sykehusseng…

Da blir det mye frem og tilbake gitt…

Ønsker alle gode sisteaugustdager!

6 kommentarer
    1. Så godt å lese en rapport fra, deg, for har tenkt på hvordan det gikk. Skjønner det har vært mye å stå i med, men håper med deg at blålysa ikke trengs framover. Ellers mange fine turer. Fantastiske monument også. Koselig å gå tur med voksne og nye etterkommere. Men voldsomt mengde skritt da. Enig, h-ordet hopper vi over, ennå er det SOMMER <3.

      1. Tusen takk…Det har vært så mye fint turvær de siste ukene at jeg er glad jeg har hatt anledning…
        He, he, ja kjente det på kroppen etter all gåingen i går…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg