BLIR DU MED? og en liten oppsummering…

 

At vi i året som kommer skal møte hverandre med vennlighet…

Kan det være så vanskelig da…

Kongens tale var fin den og jeg synes nyttårsforsettet han ønsket oss med på var noe å reflektere over.

Nyttårsaften feiret jeg i rolige omgivelser hos en søster.  3 voksne , rolig kveld, god mat og vin

og hva har 2018 skjenket meg…

En kort oppsummering av hendelser verdt å minnes:

De første månedene var kalde og fine i Bergen, jeg kunne annonsere at jeg skulle bli mormor igjen og visste at de neste månedene kom til å  bli spennende…

Jeg som hadde bodd alene en stund, helt alene, fikk plutselig en ny leieboer, men det skulle bare være midlertidig…

En katt , som prøver å gjøre seg så usynlig som hun kan av og til, men som har fått en “deadline” her hos meg…

Hun SKAL flytte ut i året som kommer, og det har jeg også tenkt…

I mars fikk vi vite at min yngste datter skulle bli mamma til en pojke, det var tredje mormorgutten og vi gledet oss alle…

I april greide vi å samle oss 6 søstre en hel helg, og det er ingen selvfølge , heller ikke i vår familie, men det er nyttig og godt…

I slutten på mai dro jeg sammen med en søster og mann til Kypros en uke-for å bade i sjøen og ha en tiltrengt ferie , spesielt fra nattjobb her hjemme…

juni og juli måned var det fine varme dager her hjemme og jeg begynte så smått å vente…

På at ting skulle skje i Stockholm …

mens jeg ventet hadde jeg fine dager med gode opplevelser  både ved sjøen og på fjellet,

for sommeren var usedvanlig fin i Bergen i 2018.

I slutten av juli var det å hastereise til Stockholm, til årets største begivenhet…

Min datters fødsel, som jeg fikk være med på…

Hele 5 måneder har han blitt ! Her i romper strikket av meg på noen nattevakter…

Etter å ha vært i Stockholm to uker – dro  jeg såvidt hjemom før jeg reiste en uke til Rhodos i august

Jeg var heldig og fikk tilbringe en uke sammen med en søster og svoger i nydelige omgivelser.

August var en måned verdt å minnes også fordi mitt eldste barnebarn begynte på skolen dette året.

Litt mormor- begynner -å -bli -gammel- følelser ..

men gjør det noe….?

September var som årene forut  Kypros -søster- tur.  

3 søstre en total avslapningsuke før høsten for alvor tar tak…

September ble også min eldste datter 30 år

I oktober fik jeg svenske-besøk, aller første Bergensbesøk av mitt tredje barnebarn.

Oktober var det også duket for klanbesøk, som jeg lurer på om blir en årlig begivenhet….?

November har vært årets beintøffe arbeidsmåned med altfor mange arbeids-netter og litt novembersutring…

Og desember har vært den måneden jeg har vært lite alene, mye sosial og en ekte familiemåned på alle måter.

Ønsker alle et godt nytt år!

Og at vi kan ta med oss kongens ord om å møte hverandre med vennlighet…

Jeg blir med videre her på blogg og ser hva som skjer

Som jeg har sagt før , jeg er da et nysgjerrig menneske…:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Godt nyttår 🙂 Koselig oppsummering både fra juledager og året ellers.. 🙂 Fin den talen..og en fin konge vi har 🙂 Nyttårsklem fra meg <3<3

    2. Tror det er viktig å være litt nysgjerrig. Hvis vi slutter å være nyfikne…da har vi vel mistet litt livsgnist tenker jeg! Du har hatt et begivenhetsrikt år, og du er langt fra gammel. Du er jo like ung som meg! 😀 (dessuten virker du veldig ungdommelig både i sinn og skinn!)

    3. Ja, vi skal møte hverandre med vennlighet…… du har hatt et spennende og innholdsrikt år! Og gamle blir vi vel ei…… klemmer og godt nytt år! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg