Bakst i varmen? Har du en oppskrift?

Håper den lune gropen min er ledig i dag også for jeg ble litt opptatt med noe baking i formiddag…

Litt skyer på himmelen men tenker og håper at det blir mer solrikt utover dagen.

Da jeg var i Nyksund i forrige uke og kjøpte brød på en bruktbutikk der, var det nesten som en åpenbaring…

Det smakte bare så utrolig godt at jeg bestemte meg for å begynne å bake brød.

Jeg skulle så gjerne hatt den oppskriften på det brødet eller på annet godt grovt brød, jeg prøvde til og med å google Nyksundbrød, men da kom jeg bare frem til min egen blogg, he, he…

Brødet jeg baker nå og som står i ovnen er en blanding jeg kjøpte  som heter Eltefritt brød. Det er glutenfritt og skal bakes i en jerngryte, så får jeg se hvordan det går.

Jeg vil uansett fortsette å bake brød så har du en oppskrift å dele , så tar jeg imot med takk.

Trenger ikke være glutenfritt, jeg ville bare prøve denne ut siden den var omtalt i Tara blad og jeg visste ikke om at det fantes denne grynblandingen .

4 kommentarer
    1. Jeg har bakt surdeigsbrød en stund, men tar mer tid. Nå måtte jeg kaste basen min for den lukta feil, skal lage meg ny starter over helga. Egentlig kan en pakke veldig mye i brød, en periode brukte jeg avfallet etter jeg hadde laget juice. Tang, skvalderkål…og ikke minst urter. Litt glad i emmer, en eldre meltype. Men enig, hjemmebaka er best. Regner med at brødet ditt blir nydelig. <3

      1. Ja, jeg skal bake surdeigsbrød. Min datter har en oppskrift hun har fått så det tenker jeg prøve.
        Jeg tror ikke jeg vil pakke tang og kål i men urter kanskje…:)
        Og takk for ideer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg