TIDLIG OPPE og passer på kokosnøtten min….

Tidlig søndagmorgen oppe og hilser på månen…

Har vært våken siden før 05 enda det er en natt jeg kan sove i stedet for å jobbe…

Da jeg ikke fikk sove lenger tenkte jeg jeg like godt kunne stå opp og passe på kokkosnøtten min…

og drikke te fordi det nesten er for tidlig med kaffe…

Uken har vært stappfull med alt som skal gjøres både på dag og natt. I tillegg til 5 jobbenetter har jeg hatt en mann her tre av dagene til å sette inn nye dører på soverommene mine og panel på en kjøkkenvegg. 

Jeg måtte jo sove de dagene han jobbet og bråkte og det fungerte fint med sov i ro i ørene og sovetablett innabords. 

En av dagene jeg skyndet meg å gjøre meg soveklar greide jeg å “låse meg inn” på soverommet mitt. Døren var på plass, men dørhåndtaket manglet. Da jeg lukket døren inntil oppdaget jeg at jeg ikke kom meg ut igjen for å hente noe men hadde til alt hell med meg vesken med husnøklene. Heldigvis har jeg terassedør ut fra dette rommet, så jeg listet meg ut i bare strømpene, gikk gjennom hagen og låste meg inn igjen. Bare glad det var mørkt så ingen så meg…:)

Black friday har det også vært denne uken og da ser det slik ut på mitt kjøkken…

Her lages frokost, lunsj, middag samtidig like før kl 20…

Siden det var midt mellom nattevakter og jeg hadde lyst å være en del av BF-gjengen sto jeg opp om ettermiddagen , slukte en kopp kaffe og dro på handel…

Da jeg kom hjem var det ikke så mye tid jeg hadde før jeg skulle på nattevakt og da må alle måltider lages på engang. Middag har jeg jo alltid med og spiser om natten.

Frikvelden min denne uken hadde jeg en søster på kveldsbesøk  og laget en suppe som faktisk ble steike god selv om jeg måtte bytte ut en ingrediens. Oppskrift en an gang.

Her har du “syndebukken” som gjør at jeg har stått opp midt på natten på en søndag. Jeg hadde avtalt med min datter å vekke meg kl 12 i går etter nattevakt så jeg fikk se barnebarn og solen denne uken, for vi har hatt flotte dager som jeg har måtte  sove bort…

Når man får slike småtasser på besøk så kommer man seg både ut og opp…, og for meg var det godt å snu på døgnet.

Så når jeg tenker etter har det vært en flott novemberuke, selv med 5 jobbenetter. Nydelige måneskinnskvelder og sol om dagene for de som har vært våken da…

Men den kokkosnøtten…

Den henger så greit utenfor stuevinduet mitt i et tre . Jeg greide på finurligvis å henge den opp ved hjelp av trappestige i går. Jeg måtte opp i høyden to ganger for å finjustere den, for de hersens sjorene- unnskyld skjærene skal også ha mat, jeg vet da det…

Men jeg vil se når småfuglene spiser. De holder forresten akkurat på med frokosten nå…

Og jeg skal lage morgenkaffe og gjøre meg klar til “øyhopping”.  Middagsbesøk i dag og på landet spiser man tidlig…:)

Tar med bilder av nydelige blomster , kjøpt til meg selv fra mor. Jeg tror julen min blir rosa og hvit i år…

Ønsker alle en fin søndag.

CARPE DIEM!

 

 

12 kommentarer
    1. Nå ble jeg veldig nysgjerrig hva dette med med kokosnøtten var ;o)) Jeg måtte dra litt på smilebåndet, og syntes jeg så deg for meg der du listet deg ut i sokkelesten for å komme inn igjen ;o))
      Jeg holdt meg langt unna butikkene på BF-dagen, så jeg sparte masse penger, hihi!

    2. He, he, he 🙂 Jeg trakk også på smilebåndet og småhumret når du skrev dette med kokosnøtten 🙂
      Kjempefine bilder 🙂
      Selv holdt jeg meg unna Black Friday. Det verste jeg vet er stress og jag.
      Ønsker deg en kjempefin søndagsettermiddag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    3. Du og den døgnrutinen din altså.. sikkert en fin ting å være våken for å få være med barnebarnet.. 🙂 Blir rød jul her..har så mye pynt som har vært med oss i årevis.. Men kan være vakkert med rosa eller andre farger også.. Vakre blomster <3

    4. Flaks du hadde nøkkel og mulighet for å tasse ut og rundt da 😀 Og nå er du i normal RUTE igjen hva søvn og våkentilstand gjelder ? 🙂

    5. frodith: Var bare glad jeg ikke måtte klatre ut et vindu, heldig med dør ut fra soverom
      Normalt for meg er våken om natten, men deilig å snu litt av og til, for å kjenne litt på dagslys også…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg