Rør ikke ved mitt hjerte i dag, våren har gjort det alt…..

Jeg både hørte og så de i kveldingen ….

Formasjoner av flaksende vinger som kommer hjem….

Jeg satt godt inntullet i et pledd på terrassen min, – kveldene er kalde- ,og det føltes som om jeg bare ventet på noe.

Da jeg hadde sett de fare forbi var det bare å pakke sammen å gå inn….

våren er her og har rørt ved mitt hjerte i dag…

En annen “flakset” hjem til sin samboer denne dagen.

Min datter får “ruge videre” i Stockholm til sommeren en gang……

Jeg kommer til å savne henne. Neste gang vi sees er når fødselen står for tur….., håper jeg da….

Pus kommer også til å savne henne, der hun har gått og tråkket i beina på henne den siste uken…..:)

 

I diktet “Rør ikke ved mitt hjerte i dag”, av Inger Hagerup , handler det om nederlag og savn….

Det er ikke noe jeg føler nå,

heller forventninger om alt den lyse tiden bærer med seg…..

Men diktet er nydelig så jeg skriver det ned likevel…..

 

VÅRKVELD I MARS

Rør ikke ved mitt hjerte i dag

våren har gjort det alt.

Bølger av gammelt nederlag

kysser det, hardt og salt.

 

Bølger av nederlag og savn

-trodde jeg det var borte?

Si ikke noe. Nevn ikke navn.

Våren har nettopp gjort det.

 

Noe har våknet. Det svir av seg selv,

Verre enn sult og tørst.

Rør ikke ved mitt hjerte i kveld

Våren har vært her først.

 

 

 

10 kommentarer
    1. Vakkert med fuglene som vender tilbake..og deilig med vår selv om kveldene og lufta fortsatt er ganske kjølige så varmer sola :)) Veldig søt jente du har..og spennende og fint med fødselen blir det nok for deg og dine <3 Nydelig dikt var det også <3

    2. Koselig når plogene med fugler kommer “hjem” – noe av det beste jeg vet å se faktisk! Så blir det stas å bli mormor – det er virkelig noe å se fram til! Et sårt, men koselig dikt! <3

    3. Det der er et fint dikt 💖 Ja nå flakser det litt over alt, over det meste av landet. Jeg hører fuglene synger og kvitrer annerledes nå, enn de gjorde for en stund siden.

    4. annebe: Helt sant, er vakkert med fuglene som vender tilbake….
      varme dager og kalde kvelder er våren det.Ja hun er søt, og det blir fryktelig spennende med fødsel….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg