NOE fantastisk med fisk , og OPPSKRIFT lett og light fiskegryte.

 

Ikke at jeg driver og lager slike godsaker midt på natten, men når jeg ser bildet kjenner jeg nesten smaken…..

For den rotmosen er noe av det beste….

Det er rotmos av sellerirot og den er kokt i fløte må vite, og ellers Salmalaks. Drysset oppå er kryddersmør som er fryst og raspet. 

Det var hovedretten nyttårsaften før jeg gikk på jobb. De to unge som holdt til her nyttårshelgen stod for kokkeleringen. Nå er de begge tilbake i Stockholm og lager god mat der…..

Forretten var bruschetta. Brødet er Focaccia.

og dessert var hjemmelaget Pannacotta med bringebærsaus-også hjemmelaget.  og hjemmelaget havreflarn. 

Nyttårsnatten på jobb ble travel og det var godt jeg spiste før jeg gikk……

Men dette var det ikke jeg som laget, så oppskrift vil jeg vente med til jeg lager selv.

I stedet deler jeg middagsoppskriften min fra dagen som har vært. 

 

LETT OG LIGHT FISKEGRYTE

1 boks kokosmelk 1-2 ts. curry (kan gjerne bruke den røde) Jeg brukte to ts. i dag, men for meg var det litt sterkt…, Lime,

poteter og gulrøtter. og fisk– her er det to biter torsk fra frysedisken.

Jeg kokte opp kokosmelk og curry i en gryte. Skrelte poteter og gulrøtter, delte de i biter. Hadde på litt salt og pepper og surret de noen minutter i olje på en panne før jeg hadde de oppi gryten. Samme med fisken som jeg delte i biter. Litt limesaft hadde jeg på fisken når jeg surret den på pannen og også i gryten.

Denne blandingen var god og jeg spiste opp ALT selv om det nok var mat for kanskje to. Men kokosmelken var av type lett, så jeg får trøste meg med det….:)

Nå tror jeg at Jon blund roper, så jeg går rett og slett og legger meg, og spiser Pannacotta med bringebærsaus og havreflarn…..

I drømme.

Håper også at dere drømmer noe kjekt…..

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg