LYS OG MØRKE….

En uke har gått siden jeg sammen med mange andre familiemedlemmer hadde utsikt til dette flotte vinterlandskapet…..

Minsten i familiebesøket så også ut til å nyte utsikten, men det ble nok noen fingermerker å vaske bort for min søster etterpå…..

All ære til min søster og mann som inviterer så mange familiemedlemmer til middag og kakebord i en 10-årsdag…..

Det er godt med dager man gjør noe utenom det vanlige, og ikke bare sover bort…..

Selv om jeg også denne uken bare har fått noen få timer med dagslys, har jeg i hvert fall fått hilse på solen en aldri så liten stund

Her er jeg på terrassen der mine barnebarn bor. Jeg synes det er lurt å dra ut dit og lage middag på forhånd, før jeg henter de små i barnehagen.

Da blir det litt mindre stress for en mormor som ikke lenger er flink å gjøre alle ting på engang lenger…

Og å nyte en soltime der med en kopp kaffi først gir litt ekstra energi….

På vei hjem fra barnehagen den dagen-vi bruker en halvtime på å gå, og det er svært mye trafikk langs en smal vei- var jeg supermormor…

Jeg bykset ut i veien og reddet Doddo fra å bli overkjørt av en buss. Jeg tror det er Doddo den røde figuren heter som minsten kastet ut i veibanen….

Senere, ved middagsbordet,forteller jeg hvor heldig jeg er som får spise middag sammen med de om dagen, for jeg pleier alltid spise middag om natten når jeg jobber. Da sier femåringen at  “mormor, det heter midDAG, da skal man spise om dagen”…..:)

Ellers så har dere vel tent det første lyset i advent idag og hengt opp stjernen?

Det er lystid , frem med alt man eier og har av lys, både ute og inne….

I helgen har studenten bodd her. Han har jobbet om dagen og jeg om natten, men en liten stund har vi fått sammen. 

Han holder på med viktige ting i sitt 3 år som lærerstudent og jeg får et bittelite innblikk i hva han holder på med akkurat nå…..

Håper alle har en god adventsøndag, selv om det er aldri så mørkt og trist ute så kan man heldigvis gjøre det lyst og trivelig inne……

 

 

6 kommentarer
    1. Fin vinterutsikt, og ja med sånne småtasser i huset blir det nok noen fingeravtrykk på vindusrutene ;o)) Det var også et nydelig bilde av deg.

    2. Så innlegget her om dagen, men fikk ikke kommentert da.. Helt nydelig bilde av han som står å ser ut på den vakre utsikten… :)) Vi gjorde mer ut av bursdager før og ba mange.. nå er vi 4-5 stk..hehe..
      Artig..og fornuftig kommentar av femåringen… Nydelig bilde av deg i solskinnet <3

    3. annebe: Det feires bursdager litt forskjellig i familien , men vi er ofte mange….
      Femåringen i familien kommer ofte med utsagn man ikke forventer….:) og ja, jeg tror han blir en svært fornuftig mann med tiden….
      Tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg