TANKER OM VERKTØY og “VERKTØY”…..

 

Jeg liker ikke ordene verktøy og verktøykasse lenger……

Fordi det er populære  ord å bruke i flere sammenhenger, og kan  bety så mye forskjellig…..

Ja, JEG har verktøy, og verktøykasse også. (Se bildet over…:)

Den fikk jeg av en eks-kjæreste.

Forholdet tok slutt, men verktøykassen har jeg enda….

Til stor irritasjon for min sønn, som når jeg tar den frem, alltid sier at jeg skal hive hele skiten…..

For den inneholder “ALT”….:)

Men den andre “verktøykassen”

Du må ha et “verktøy” for å….ja, ja, mmm. Ja, man må jo ha et “verktøy” til det…..

Og skal man løse et problem, må man hvertfall ha “verktøy” og helst gå til noen som har “verktøykassen……”

Det hjelper ikke å rote i min verktøykasse da, for der er det lett å stikke seg på noe skarpt….

 

Har man et problem man trenger hjelp til, så kan det kanskje være lurt å gå til en psykolog, men sier h*n at du skal få verktøy, så be om en hammer du kan banke h*n i hodet med……! Du skal ikke ha verktøy, du trenger skikkelig hjelp!!

 

På jobb ligger det meste av verktøyet i et skap på kontoret. Der fylles det opp av konfiskerte verktøyer av ulik sort….

Vi kan ikke la beboerne få ha verktøy , de vet ikke lenger å bruke det på en fornuftig måte. Mye kan bli ødelagt av møbler og annet….

 

I går fikk jeg vite en jobb-nyhet , som jeg ikke kan fortelle om her, men som innebærer at jeg kanskje må ha både det ene og det andre verktøyet på plass.

Det skal bli en heftig vinter………

Har du ordentlig verktøy og “verktøy”?

 

 

6 kommentarer
    1. Ulike ting man trenger “verktøy” til ja.. mannen har ei kasse med verktøy…som jeg strot sett holde meg unna.. Ellers har jeg jo noen ulike “verktøy” til ulike situasjoner i livet.. noen virker bra ..andre funker dårlig..hehe..
      Spennende med jobbegreiene da..håper det er noe positivt…selv om det er heftig <3

    2. Jeg har lite verktøy, det får Hr Frodith hold styr på…Men andre “verktøy” har jeg full kontroll på vil jeg si..Skjønner hva du snakker om 😀 Litt slitsom med disse ordene ja 😀

    3. annebe: blir utfordrende i alle fall…..
      Ja, best å holde seg unna verktøykassen til din mann, de liker ikke at damer roter der har jeg skjønt….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg