PÅ TIDE å plante blomsterløker og skumringstimen som kom

På min ” to-do-liste” i dag var blomsterløker viktig. 

Jeg har allerede to morgener skrapet is av bilruten etter endt nattevakt, så det er helt sikkert på tide å få løkene i jorden…..

Disse ble kjøpt i dag, men lenger kom jeg ikke.

Det kom innom en salig regnbyge, og når den var ferdig var det skumringstid, og det fristet ikke å gå ut….

Plutselig er her bekmørkt og klokken er bare 19.30. 

Jeg nevner det bare….Det er mørketid.   Benytte dagene som best dere kan….

I morgen må jeg tidlig opp, her kommer arbeidsfolk….., og da kan det kanskje være en ide å bruke tiden til å plante.

Planter du? Er jeg egentlig litt sent ute med å sette løker?

 

 

12 kommentarer
    1. spisogspar: Ja, er veldig koselig, og kjøper du de nå får du de billigere også. Derfor jeg egentlig lurte på om det var litt sent…..

    2. Kaldt om natta her også, men ikke vært under 0 grader enda tror jeg.. men vi står i garasje også heldigvis :)) Flere år siden jeg har planta løk… går sikkert an fortsatt uten at jeg er noen ekspert…blir fint til våren da <3<3

    3. annebe: Har garasjeplass hjemme, men er et kaldt sted der jeg jobber og der står den utendørs. Men jeg kan ikke huske at jeg har måtte skrape bilen så tidlig før….
      Ja, håper i fall at det blir fint til våren….

    4. Oi, jeg håper ikke det er for seint å plante løker enda, for jeg kjøpte løker i Amsterdam i vår og de har ikke kommet i jorden enda. Hadde egentlig glemt dem helt til jeg leste innlegget ditt. Men det begynner å bli både mørkt og kaldt så det er nok på tide å plante 🙂

    5. Uff jaaaa,, skulle jo lage et skikkelig løk bed i år.. men rakk ikke,, det har vært så mye annet– Og blir vel for sent når vi er hjemme midt i neste uke.. snufs.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg