Å RØMME LANDET?

Rømme sitt eget land var overskriften på et bloggshout i dag og jeg tenkte med meg selv at det er sikkert en bergenser som blogger….

Men det var det ikke, selv om vi er lovet både 32 og 34 mm nedbør i kommende uke. Det var nok alvorligere ting å måtte rømme landet for, det handlet om…

Og det er da jeg føler meg ganske så bortskjemt. Jeg som bare for noen uker siden hadde mitt hjem her i 14 dager (bildene over- jeg bodde øverst til høyre)

Jeg har ikke mye å klage for. Egentlig.

Men når det bøtter ned dag etter dag så gjør det noe med en, hvertfall med meg, og jeg drømmer om å reise til solen igjen.

Jeg tenkte til og med tanken her en kveld om å flytte bort, om så bare for et år. Det kunne kanskje latt seg gjøre å jobbe i et annet land for en periode, kanskje noen til og med vil bytte stilling med meg, er vel sikkert noen som vil jobbe 86% natt i turnus annenhver helg vel….:)

Men i det neste sekund kommer jeg på engang for endel år tilbake, da jeg gjorde alvor av å flytte til varmen. Gu som jeg lengtet hjem. Til “alt” Til og med til nabokjeftekjerring. Jeg dro hjem igjen, vel forsynt, etter tre måneder….

Jeg tror jeg skal prøve å være fornøyd med noen uker i året utav landet. Det er jo heller ikke så lenge til jeg skal pakke kofferten igjen og dra til Kypros….

 

I mens får jeg bare ta frem Rhodos bildene, så “tåken” letter litt…..

 

Her er også et land man kan rømme til…

som ikke er så langt borte , og som er superduper om man har småbarn som trenger litt utløp for energi…., og man vil slippe å gå ut i regnet og sånn….

Jeg var der sammen med mitt barnebarn for ikke så lenge siden , det var min første gang og blir helt sikkert ikke den siste….

Jeg ble positivt overrasket over Leos lekeland. Stort område , mye for alle barn å holde seg opptatt med. 

En regnværsdag går fort her inne, og jeg tipper at både de voksne og barna er utslitt etter noen timer her….:)

Men gøy var det!

Og når det var tid å roe ned litt innimellom kom Leo på besøk , med rolige bevegelser og fin musikk

 

Nå skal jeg rømme en stund til trenings-land, det er min siste fridag/natt på lenge, så jeg må skynde meg å pakke treningsbagen før jeg ombestemmer meg….:)

19 kommentarer
    1. Rart å lese her hos deg nå, men tidligere i dag satt jeg og lurte på om jeg skulle høre med deg om vi skulle tatt en høstuke i Syden? 😉 Men så er det jo det med ferie da. Pluss at jeg leser at du allerede har Sydenplanene klare 🙂
      Men ja, å bli værflyktning har jeg faktisk dagdrømt litt om i det siste. Og det er ikke tull engang. Men jeg kjenner meg selv så godt, at når det kun er været jeg skulle rømme for, ville jeg fort fått hjemlengsel, for det er så mye annet flott her hjemme, sånn hvis vi ser bort i fra været. Så en uke eller to, det holder det 🙂
      Er lenge siden jeg har vært på Leo’s lekeland. Men husker godt hvor slitsomt det var, selv for oss voksne 😀

    2. Lurt å pakke før man ombestemmer seg, ja! Jeg leker også med tanken om å tilbringe litt lengre tid i varmere strøk om vinteren, Men jeg kunne ikke tenke meg mer enn for noen uker av gangen , tror jeg. Kanskje inntil en mnd. Ellers er det jo sant at vi stort sett har lite å klage over her til lands, men likevel klager vi en del!

    3. Eva: Ha, ha, tidig. Jeg reiser hver eneste høst med to av søstrene mine, samme sted og samme hotell, bortsett fra i år, da har vi byttet hotell og plass, men fortsatt kypros

      Ja, jeg fikk erfart det med å bo i et varmere land og lengte hjem. Det var en overraskende følelse og det tok noen år før jeg ble værsyk igjen

    4. karidansen: Ja, vi har kanskje litt lett for å klage, men jaggu har det vært en våt sommer her….
      Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å gjøre som du har tenkt, tilbringe litt mer tid i varmere strøk

    5. spisogspar: Ja, synes vi har fått nok for i år…
      Det er godt å ha noen sydenuker i året….og den ene høstuken hvert år, hjelper på humøret….

    6. Hørtes egentlig veldig lurt ut med trening. Men så klart blir en lei av regn som ikke stopper. Bra og ha noe å se fram til. Og sommeren kunne vært litt lengre :))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg