LITT “ØYHOPPING” og en sosial uke.

Dette bildet synes jeg var så søtt. Det er fra øyhoppingen i går. Vi prøvde å fange min mors nabo sitt nye tilskudd. Den hadde forvillet seg inn i hagen, men fikk ikke lov å være der….

Men plutselig var den på armen til min datter.

I dag har hun dratt hjemigjen til sommervær i Stockholm, og jeg må lage middagen min selv…..

Samtidig med besøk hos mor gjør jeg som jeg pleier-går og ser om jeg får fatt i noen gode egg fra hønene som kan boltre seg her . Når de har “bryggen-i-Bergenhus” å løpe inn og ut av så er det ikke rart at det blir gode egg….:)

Ellers i uken har det vært mye aktivitet i hjemmet. Middagsbesøk en dag, søster-kveld-besøk neste kveld.

Så lenge min datter kokkelerer så er det virkelig ingen stress….Risotto og tilbehør serverte hun da vi var 4 av 6 søstre samlet her hos meg.

Risottoen her inneholder bl.a både parmesanost og hvitvin. 

Og denne-som en søster hadde med- er den aller beste sjokoladepuddingen. Den lover jeg oppskrift på når hun får gitt meg den.

Rikelig med bær, samt vin og sjokolade var også søster-gaver. Jeg tror aldri jeg har spist så mye bær som denne uken…..:)

Fra det øverste bildet ble tatt i går ettermiddag har det vært en eneste stor regnbyge her, så nå når jeg skal på øyhopping igjen lurer jeg på om jeg bare må pakke med fullt regnutstyr. Jeg går jo egentlig ikke ut når det regner, ikke annet enn til og fra, men kanskje de to småingene jeg skal besøke vil være med ut og plaske i dammene. Ja, jeg tror sannelig jeg må finne frem regnbuksen…..:)

11 kommentarer
    1. Utrolig koselig det øverste bildet ja <3 Skjønner du har kost deg med familie og god mat.. frukt og bær :)) Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    2. Åh, det høres ut som du har hatt det veldig koselig. Og kjekt å ha besøk fra Stockholm <3
      Sjokoladepuddingen gleder jeg meg til å få oppskrift av 🙂 Er veldig glad i det 🙂
      Kos deg videre med smårollingene, enten det regner eller ei <3

    3. Deilig når døtre er hjemme og fikser mat…. mi prinsesse dro avsted igjen på fredag, så nå må mor ordne seg selv…. håper du har fått bruk for regntøyet da, det er faktisk nydelig ute når det regner! Klem <3

    4. Så fine hønsehus, og ordentlig koselig bilde av din datter med katten. Regnværet vi har nå håperjeg forseg litt snart. Regnbyger er greit, men sammenhengende regn i timesvis og over flere dager – det er ikke noe å trakte etter 🙂

    5. Eva: Tenkte lage sjokoladepudding til helgen igjen, og da skal jeg legge ut oppskrift….
      Ja, er sant, enten det regner eller ei….:)

    6. Margrethe: Ja, da har du også en som kommer hjem slik innimellom. Og koselig er det.
      Skulle ønske jeg var så optimistisk som deg med tanke på regnet. Men ja, bruk for regntøy i dag var det, uten kunne man ikke gå ut. Og regne gjør det fremdeles, uten opphold….

    7. margarites: Takk! Det er akkurat det jeg mener. Jeg tåler noen regnbyger, men dette sammenhengende i dagesvis kan man bli litt sur av…..Men jeg har da vært ute en tur likevel på grunn av de småingene…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg