OM UBETINGET KJÆRLIGHET….

 
 
 
 

Som så mange andre mai-dager i årene som har gått, var det i år igjen feiring av en ungdom  i familien.

Lørdag var den store dagen til den unge damen, og jeg vet hun hadde en uforglemmelig dag sammen med storfamilien.
 
Jeg beundrer min niese som ble konfirmert, hun er en av de vakreste jeg vet, både på utsiden og innsiden. Og hun imponerte ved å holde tale som fikk oss til å både le og bli rørt…
 
En sang som ble spilt var Eva Wheel skram sin sang “vi lovar” som handler om ubetinget kjærlighet foreldre har til sitt barn…
 
” Du skal reise deg og gå, du skal lære deg mitt navn”. 
Den tiden går svært fort…
 
“Det skal bli kaldt og uvær vil du få. Men eg skal halde deg varm
Eg skal kviskre ditt navn, du skal sove i min favn
Og vi vil elske deg da….”
 
“Det vil bli tider med bråk, og vi vil nok si nei….
Det blir mange harde ord og du vil prøve oss ut, for å sjå om vi står fast
Men vi vil elske deg da”
 
Det handler om kjærlighet de aller fleste foreldre har til sine barn. Uansett hvordan barna utvikler og oppfører seg , vil ubetinget kjærlighet hele tiden følge de…
 
“Du gråter på ditt rom , og vi undrar, ka gjør vi no?
For en trøst som vi vil gi, den vil du ikke ha…..
Og vi, vi vil elske deg da.”
 
” Eg legg min hånd mot ditt kinn, mine lepper mot din panne
og eg kviskrar nokre ord, som du ikkje kan forstå, men som skal passe på deg nå”
 
Hør sangen i sin helhet og en nydelig vido til. Vakkert er det.
 
 
 
 
 
 

 

6 kommentarer
    1. Mye godt på det bordet der :)) Ingen konfirmasjoner eller andre slike dager for oss i år..og det er egentlig deilig syns jeg.. selv om det er høytidelig å fint :)) Rørende sang.. og man elsker barna sine uansett sånn er det :)) Kos deg med dagen videre :))

    2. Det er en nydelig sang – så sann, og med et så vanskelig innhold… vanskelig å være forelder – vanskelig å være barn og ung….. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg