…..OG RIKELIG MED TRYLLESTØV

Med glade tanker og tro på tøv, og rikelig med tryllestøv….

Ja, da er det meste mulig…..

Av og til skulle jeg ønske at det var så enkelt….

Dette var do-lektyre til storebror på 4, sist gang jeg var  på mormor-besøk.

For av og til er det da han vil lese bøker. På do.

Enn så lenge….

Jeg er ikke så veldig glad i eventyret om Peter pan. Det blir liksom litt mye….

Men heldigvis er det ikke jeg som skal bestemme hva disse små barnebarna mine liker å lese, selv om jeg ønsker å ha litt påvirkning…

Da jeg var ute der en liten tur i går var det ikke  tryllestøv som var viktig. For fireåringen lå “som et slakt ” på sofaen og jamret seg over  ALT.

Han hadde litt feber og var så syk som menn,- store og små-, pleier være…..:)

Den lille på ganske nøyaktig ett og et halvt år (jeg må passe meg så jeg ikke lyver på alderen igjen…),

han overrasket med alt han allerede visste.

Han visste hvem sine sko som stod i inngangspartiet…

Han visste hvor tannkosten sin hadde sin plass og  hvor flux tablettene var…

Og før han skulle legge seg kom han drassende med en kaptein sabeltann bok.

Mormor ser “med skrekk og gru” på flere nye sabeltann-år…

Mormor får også ,- enn så lenge,- synge go-natt sanger. Og han sovner , før jeg er ute av døren…

Med glade tanker og tro på tøv, og rikelig med tryllestøv, ønsker jeg alle en god helg!

15 kommentarer
    1. Det er kan hende betre å lese Peter Pan enn f.ekspl eventyret om Smørbukk, der heksa vil drepe og koke Smørbukk til kvelds. Eller Kari Trestakk, der ho måtte drepe den snille bjørnen som frakta henne til prinsen, som dessutan, etter mi meining, var ein skikkeleg snobb.

    2. Koselig med bøker og barnebarn tenker jeg..og noe historier liker man bedre enn andre :)) Kunne ønske meg litt tryllestøv noen ganger <3

    3. Herlig med barnebarn, hvor man kan få oppleve mange av de små gode øyeblikkene med barn omigjen 🙂 Høres så koselig ut <3

    4. annebe: Ja, er stor forskjell på eventyr og barnebøker i det hele tatt. Noen er bare geniale, mens andre forstår jeg ikke at har kommet ut på markedet i det hele tatt….
      Ja tryllestøv hadde vi hatt bruk for noen hver av og til….

    5. Du allmektige så mye jeg kjente igjen her 🙂 Omtrent som du har klippet og limt sammen en fortelling fra mine fem barnebarn. 🙂 Vi har jo tatt med alle fem til Dyreparken og Sabeltann fra de fylte fire år 🙂 Men alle ville jo være med når det var nestemann sin tur 😛 Og lektyre,, eldste sønn til min yngste sønn sjokkerte oss mest. Da var han vel bare en sju. åtte.. Da leste han i en bok om døden i alle varianter. Måtte ringe foreldrene å høre om det var riktig.. Og det var det… Men så er den gutten en realist til fingerspissene. Vi kjørte jo hele den lange veien hjem hit fra Kristiansand (satte av to barnebarn utenfor Oslo da) . bare med han i baksetet. Og farmora skulle bidra litt på turen og sa at han kunne jo leke at Sabeltann satt der sammen med han. Da så han på henne og sa,, ”Ja hvis du vil farmor..” 😀 Og langt er langt.. så han spurte ikke en gang på to dagers kjøring om det var lenge igjen før vi var fremme 🙂 ,,, øjjj.. ble jo rene innlegget dette her 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg