TOPPTUR I MØRKE

Har du noen gang vært på  fjelltur når  mørket har lagt seg, og det er måneskinn og stjerneklart?

Det anbefales virkelig!

Vi har noen fantastisk vakre, kalde, klare kvelder for tiden. 

Det gjør godt, både fysisk og mentalt å ta turen ut i vintermørket.

Det var tid og anledning til å ta på hodelykt og varme klær, og gå topptur i går kveld.


 

En selfie med hodelykt på før jeg går ut døren og skal møte han som skal være med….

På vei oppover til Viggo hytten og Gravdalsfjellet, som er målet denne kvelden. Ser riktig så trolsk ut….

Det er min eldste sønn som er turfølge denne kvelden. Det var han og samboer jeg fikk hodelykt utstyret av, til Jul, og jeg har hatt lyst å prøve det lenge. 

Men det må passe med både vær, tid og annet.

Bildene her er fra toppen av Gravdalsfjellet. Det var ubeskrivelig nydelig der oppe i går kveld. Jeg kunne vært der lenge, men det var 7 minus grader og man burde ikke stå altfor lenge i ro.

 

Skulle ønske jeg hadde et super kamera i går, for det var bare så vakkert der vi stod på toppen av fjellet. Klarvær, vindstille, og så overraskende lyst  som det var….

Vi kunne se på vei opp-og nedover at det var flere ute i går kveld i samme ærend. På flere av fjellene rundt så vi lykter som lyste.

Men vi traff ingen på vår vei.

Lyset helt til høyre her er Fløybanen.

Vi går forbi flere hytter denne turen, og på vei nedover finner min sønn en gitar som han spiller litt på….

Neida , den var nok ferdig med å lage lyd …:) Bare halve gitaren igjen. Har vel vært et lystig lag her engang….:)

Det var godt å komme seg hjem og inn igjen, men det frister med flere slike turer. Så får vi se om anledningen byr seg igjen….

14 kommentarer

Siste innlegg