HELLER DÅRLIGE TENNER OG STYGGE SKO…..

Disse finingene er et godt kjøp til å ha innendørs nå, og bare ha noe fint å hvile øynene på…. 

For meg er det viktig å finne lyspunkter i tilværelsen for å komme meg helskinnet gjennom til våren, og jeg tenker tilbake på uken som har vært.

Jeg har sett solen både stå opp og gå  ned……

og blå himmel

Jeg har i uken som har vært tatt korte turer ut i frisk luft og uten at regnet har gjort det surt….

Man kjenner seg så mye lettere til sinns med å bare få litt frisk luft og lys. For jeg er sikker på det gjelder andre enn meg selv…..

Og innimellom de lange natt-øktene mine med å jobbe om natten- sove om dagen, kjenner jeg at jeg må gjøre noe aktivt og ikke bare sløve i sofaen. 

For det er uendelig lett å gjøre akkurat det…..

Å tilbringe noen timer sammen med en søster jeg ikke ser så ofte, -hun har spennende ting hun lærer i voksen alder. Og jeg liker så godt at hun deler litt med meg. Og samtidig få være sammen med andre i familien….Det er viktig med slike “friminutt”.

For det hender at selv om jeg er hjemme hos meg selv, så er hodet på jobb , når det er der jeg tilbringer de fleste timene i uken.

Å være våken om dagen, gjør at jeg legger mer merke til alt og alle rundt meg. Og den siste uken har jeg merket meg, ja jeg sier det bare selv om jeg står i fare for å få “halve Norge” på nakken…..

Jeg vet ikke om det er fordi jeg savner litt en Hugh Grant…..,

men jeg har i alle fall lagt merke til menn rundt meg i det siste. 

Og det jeg aller mest husker av den sorten er alle røykerne….

Jeg uffer og æsjer meg noe så til de grader, og tenker i mitt stille sinn,

At heller dårlige tenner og stygge sko enn en røyker………:)

 

 

11 kommentarer
    1. Koselige vårblomster 🙂 Frisk luft i naturen er fint påfyll..men blitt så mye ordning med leilighet etter mamma o.l etter jul så blitt lite gåturer på meg…
      Hehe….mannen her røyker ikke , og tenna er bra :)men har noe slitte sko par..men noen som er ganske hele og fine også..heldigvis 😉

    2. Godt å komme seg ut litt ja, selv om jeg jobber dagen, så har jeg jammen lite tid til å være UTE… Men jeg treffer jo mye folk til og fra og PÅ jobb. Men lite natur å se..

    3. Ha ha, dårlige tenner og stygge sko…. Heldigvis er det ikke så mange som røyker lenger, men blant ungdommen er det utrolig mange som snuser….jeg synes det også lukter ekkelt og ikke ser det bra ut heller…i mine øyne.
      Koselig å tilbringe tid med en søster, det er gull verdt. Er vi heldig så blir denne uken like fantastisk og tørr som meteorologene melder 🙂

    4. margarites: Jeg synes jeg ser altfor mange enda, men igjen, det er det man legger merke til….
      Ja, var koselig besøk av en søster som bor et stykke unna , men tar videre utdanning i Bergen noen dager i ny og ne..
      Synd å si jeg skal jobbe 6 netter denne uken, men skal prøve få litt sollys likevel, for det gjør utrolig godt!

    5. Vintermånedene kan være tunge og triste, så det å kunne ta inn noen fine blomster som kan lyse opp tilværelsen er viktig. Jeg forsto aldri min tante på Rjukan som sa at hun ble så deppa om vinteren når sola ble borte, men nå 10 – 15 år senere så kan jeg godt kjenne på den følelsen selv. Jeg lengter virkelig etter våren med sola som varmer og nytt liv som spretter fram i naturen, sukk :o)) Ha en fortsatt fin kveld!

    6. Vera Lynn: Ja, det blir viktig å gjøre det litt koseligere inne med blomster og annet, når alt er fargeløst og mørket ute. Og ja, jeg tror også at det blir verre med alderen med mørketid.
      Våren kommer nok i år også…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg