GOD NATT-MORGEN….

Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men det får bli noe slik som god natt-morgen…..

Det er en av de sjeldne gangene jeg er te-drikker, for når man står opp kl. 03 er det for tidlig for kaffe, for seeeent å åpne vin flasken og for bråkete å lage smoothie, eller…..?

Jeg la meg til å sove klokken 17 i går etter middag , etter å ha mer enn døgnet….

Jeg hadde lovet å passe barnebarn noen timer , for innimellom kommer det visst slike planleggingsdager i barnehagen, som gjør det vanskelig for foreldre med små barn….

De to små menn på 4 og 2 år kom på besøk etter siste jobbe natt, og man blir litt  “årvåken” når man døgner, så jeg var rask med å komme meg ut i frisk luft en stund. Den minste sovnet i vognen og når vi har lillebror i vogn med så har vi noen begrensninger. Vi kan ikke gå på utkikkspunktet i skogen slik storebror vil, men han får klatre litt i tre, og vi går inn i skogen så langt vi kan med vognen på slep.

Etter en stund går vi hjem igjen. Jeg benytter anledningen til å ha all oppmerksomhet på store bror nå når den lille sover, for det kan være hardt å alltid måtte dele på oppmerksomheten med en lillebror…. 

Før vi gikk ut hadde han villet lese, men det var ikke akkurat tid da. 

 “Jeg kan ikke lese selv enda”, sier han veslevoksent og jeg sier at det trenger han ikke heller å kunne , før han begynner på skolen.

“Men det er en ting som du må kunne før du begynner på skolen, og det er å skrive navnet ditt”.

“Ja, men det kan jeg”

Nei, det ville jeg ikke tro , så da var han snar med å finne frem papir og tusjpenner og kom stolt etter en liten stund og viste at dette kunne han faktisk…..:)

Jeg måtte gi han masse ros og vise at jeg er “helt overgitt”

Etterpå skriver jeg mitt navn, og da skriver han det også flere ganger, for vi har jo noen like bokstaver.

Jeg gleder meg til han begynner på skolen…..

Etter pappaen har hentet de to noen timer senere, drar jeg og handler, og vel hjemme skal jeg legge meg nedpå noen timer når klokken har blitt 17.

Noen timer blir til mange, og derfor er det godnattmorgen kl. 02.30.

Så nå skal jeg “tutle rundt ” her og ta imot en ny dag, oppleve ALT dagslyset i dag og få gjort noen dag-gjøremål.

God dag til alle!

 

13 kommentarer
    1. Så deilig du fikk sove så lenge 🙂 Slitsomt å gå rundt, og vel så det. Spesielt med øynene på unger i tillegg 😮 God morgen 🙂

    2. God dag til deg. Det var nok mange besteforeldre som måtte hjelpe til i går, for vi også hadde planleggingsdag. Vi hadde et alvorlig tema på planen, og da blir man ganske sliten i hodet når vi har satt inne i mange timer. Normalt sett så sitter vi jo aldri i ro i barnehagen, der skjer det noe nesten hele tiden. Jeg skjønner problemet med vogn med på tur, for det gir helt klart begrensninger. Men jeg regner med at de to små var fornøyd med oppholdet hos mormor/farmor likevel. Håper du har hatt en fin dag i dag, vi har jo til og med hatt litt sol (og akkurat da hadde jeg bestemt meg for å bake brød…) 🙂

    3. Det der var nok passelig Kl 03 kos :)) Koselig med den perioden da barna (barnebarna) blir ivrige på å lære å lese og skrive..og vips er di voksne..hehe..
      Ha ei fin helg videre <3

    4. margarites: Ja, har vært en fin dag. Ingen dag for brødbakst…:) Jeg tok på tursko og musikk på ørene og føler å ha fått brukt dagen litt på alle måter.

    5. Det er godt å få sove ordentlig ut, noe som gjør at man har energi til å møte en ny dag. Så flink den største gutten er, som kan skrive navnet sitt å ditt nå :o))

    6. For noken kjekke timar- sjøl om det var lite søvn i forkant. Minsteguten er berre et og et halvt år forresten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg