MORMOR DANSET I REGNET

Jeg kjøpte denne boken mest av nysgjerrighet pga. boktittelen. 

Men også fordi den hørtes spennende ut, der det handler om tre generasjoner kvinner og en mørk hemmelighet.

Boken er skrevet som en roman , men er inspirert av faktiske personer og hendelser.

Den gir også mye fakta opplysning, spesielt om norske og tyske kvinners dramatiske liv under andre verdenskrig.

Jeg synes det var en svært god bok, og innrømmer å ha lest den over noen jobbe netter……

“Juni har arvet huset til besteforeldrene og drar tilbake til øya der hun vokste opp. Mens hun rydder i huset kommer hun over et bilde av mormoren sammen med en tysk soldat og et brev hun skrev…..”

” Etterhvert forstår Juni at mormorens hemmelighet er noe mer enn at hun var tyskerjente, og oppdagelsen får betydning for hennes eget liv.”

Jeg tenkte på sitatet ALT ER LOV I KRIG OG KJÆRLIGHET når jeg leste denne boken.

TRUDE TEIGE er forfatter av boken. Jeg har ikke lest noe av henne før, for jeg leser ikke krim bøker.

Boken er så verdt å lese, og jeg lover at du ikke har lyst å legge den fra deg om du ikke må!

7 kommentarer
    1. Det høres ut som en bok jeg gjerne kunne ha tenkt meg lese!
      Det er så lett å dømme folks handlinger, men ingen av oss som lever nå har opplevd krigen, Vi vet ikke hvilke valg vi hadde tatt om vi hadde stått midt oppe i det. Min farmor og farfar var medlemmer av NS, men de var ikke aktive. Far var medlem av “Hirden”, men han var jo bare 12 år da den startet. Han hadde ganske vonde minner fra “Landssvikoppgjøret”. Blant annet ble han kalt inn på rektors kontor og han ble utvist fra skolen en periode, rett etter krigens slutt.

    2. karidansen: En veldig god bok. Selv om vi ikke har opplevd krigen ligger den ikke så langt tilbake i historien. Og det finnes nok svært mange sterke historier som vi ikke har hørt…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg