KARIBIEN ELLER KANARIØYENE?

Da jeg stod opp i dag var det noen som akkurat dro et mørke-teppe over himmelen…

Jeg satt på kaffen, og mens det siste dagslyset forsvant-det er helt mørkt 16.45, satte jeg på det jeg hadde av lys , inkludert lyslampen min dere ser her.

Jeg sjekker mobilen og snapper jeg har fått, og lurer på om noen kan si meg om det har vært sol i dag.

Men her er bare matsnapper. Da jeg spør min søster om det har vært sol i dag svarer hun negativt og i det samme leser jeg “her finner du solen nå” som side 2 har lagt ut. Dette må de bare fortsette med….

Jeg tenker her mens jeg sitter og våkner på de som ligger i mørket i dagesvis, uker, måneder. De som bl.a har ME.

Tror det er noe av det verste de kan gjøre. Dagslys er noe av det viktigste , og i særdeleshet for det mentale. 

Jeg er sikker på at lite dagslys er med på å gjøre mennesker deprimerte. Lys er så viktig for oss……


 

Slik så det ut i forgårs da jeg var ute en ettermiddagstur. Er fantastisk godt å bare gå litt i alt dette fine og lyse. 

Men, men , det varte bare en dag gitt, så var det påan igjen her i Bergen. 

Håper likevel på noen slike dager til, vinteren er langt fra over….

I mellomtiden vil jeg lese og drømme meg vekk til der solen er nå. 

Om jeg får mulighet til det så tror jeg at jeg vil dra et av disse stedene neste januar. 

For det må være en fantastisk måned å reise bort for en stund …..

Her ligger huset mitt og gjemmer seg midt på bildet bak et stort grantre.

 

11 kommentarer
    1. Det har vært sol i dag, men ikke så mye. Og så er solen så lav nå at det er ikke alle stedene den kommer frem. Jeg har vært ute med ungene i dag, og jeg hadde brodder på mine sko. Ungene derimot de løper lett og ledig og skjønner ikke at det kan være glatt engang…. Så deilig å kunne reise bort på denne tiden, jeg har begynt å ta en uke i varmen på høsten….men en uke tidlig på våren hadde helt sikkert også vært veldig herlig 🙂

    2. Tenk hva jeg skal gjøre da 🙂 Jeg drar til ENDA mørkere jeg, om 6 uker 🙂 Til Tromsø. Vi skal på Nordlys-tur 🙂 Og kanskje se på hval så klart 🙂 Det blir kos det. Jeg har jo sett nordlys i massevis før, men ikke søsteren min, så jeg skal gjerne være med henne å se det 🙂 Moro

    3. frodith: Skal dere! Fantastisk, jeg har snakket om det mye i det siste. Håper dere får se magisk nordlys. Jeg så et tv-program om det og var helt bergtatt etterpå…

    4. Det er fortsatt ikke så mye dagslys ute, men på den positive siden så har det snudd så det blir heldigvis mer for hver dag som går :o)) Her i Oslo har vi heller ikke hatt sol i dag, for i dag kom det snø, ikke mye, men den fulgte også noen kuldegrader så den ligger fast!

    5. Å være borte hele januar i solrikt land kunne vært noe.. Bergen må være det mørkeste stedet i verden. Solen står jo aldri opp. her har forresten også snøen kommet tilbake og jeg håper den er her for å bli:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg